Funderingar

Ida_79

Trådstartare
Jag som aldrig vinner ngt van självklart igår på en hingstvisning=)
Van en betäckning med valfri hingst.
jag har ett sto -91 som aldrig fått föl,men älskar föl.. uppfostrat en del.
Skulle inget hellre än använda henne o ta detta föl på.
Hon är fullt frisk och vart i alla hennes år.
Funderar på att göra en gyn undersökning på henne o kolla om det kan finnas en chans att ta ett föl på henne=)

Sv: Funderingar

ja jag ahr varit med om att betäcka ett 20 årigt sto för första gången, min vet som var en hästgynekolog ansåg att det skulle gå bra förutom att den korkade vet där stoet bodde ansåg att fostret var nån mm för litet på 40 dar så han klämde det. Min vet var fly förbannad.
Är stoet bara i god kondition så ska det inte vara nån fara. Visst är det väl lite förhöjd risk för komplikationer vid fölning men är du orolig så låna ett sto kanske??

Sv: Funderingar

vi har precis fått föl efter mitt sto född 92, första för henne å allt gick bra :)
så ja tycker verkligen du ska betäcka, hon verkar ju vara klippt å skuren för mamma rollen!
ett tips bara att inte ta en hingst som ger jättestora fölisar, då minskar risken för krånlig förlossning.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 429
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 769
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 999
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka