Funderingar sälja? vad?

videnlis

Trådstartare
jag har ett härligt litet sto på 14 år.. jag har haft henne drygt 3 år.
jag började studera i höstas, och det har ju dragit min ekonomi i botten. men förutom det tar det även all min energi.
mina studier är slut i nu i sommar. hur skulle ni ha gjort? låta hästen slappa (hon går med föl nu) till sommaren , eller fundera på att sälja? jag är rädd för att min inspiration har tagit lite stryk oxo. jag äger henne inte ensam, men just nu orkar jag inte till stallet ofta.
jag har så dåligt samvete!
vill nu bara höra vad ni skulle ha gjort. hon lider ingen nöd, hon blir bra omskött och hon har ju sin andra ägare, men motionerad blir hon inte.

Sv: Funderingar sälja? vad?

Jag tror du måste fundera på vad du vill. Som du själv säger så går det ingen nöd på stoet, det är väl snarare schysst att låta ett sto som haft föl vila lite längre än att sätta igång dem snabbt. Hade jag varit du skulle jag avvaktat med att bestämma vad jag vill om ekonomin tillåter det men givit mig själv "ledigt" från hästarna så gott det går, tills dess att studierna är avklarade om inte lust och ork kommer tillbaka innan dess.
Det är inte världens lättaste salumarknad just nu heller, så att sälja kräver förmodligen att ditt sto rids igång och går att provrida. Vilket i sin tur tar tid och energi.
Lycka till med dina funderingar!

Om du tänker så här

Är du hel om du säljer din kamrat?

Om du som det står ovan lägger undan prestationskraven och bara åker för att umgås med hästen, hur mycket gör det inte för ditt välbefinnande och i förlängningen dina studier?

Du är klar till sommaren skriver du, en månad har snart gått på denna termin, snart är det betessäsong igen och kostnaderna minskar lite. Ha du kvar hästen, annars har du bara ågren om att den är såld.

Ptr

Ha du kvar hästen, annars har du bara ågren om att den är såld.

Ptr

Det är väl inte alls säkert att TS känner samma. För henne kanske det blir en lättnad istället för en ågren.

Jag har ingen aning om hur TS känner inför sin häst eller hästar i allmänhet, det finns ju många som mår mycket bättre av att ta en paus eller att sluta helt. Och så finns det de som saknar det något fruktansvärt. Man är ju så olika.

alla får vi brist på motivation ibland, och i ditt fall är det inte så konstigt.

har du funderat på att låna ut hästen då? kanske räcker, och så kan du ta tillbaka den när du får tillbaka lusten och ekonomin?

tack för era åsikter!
jag känner faktist att detta stoet är viktigt för mej. jag gillar henne!
det är ekonomin jag mest funderar på just nu. det var meningen att hon skulle bli min helt nu efter att fölet är avvant, men det finns inte i min ekonomi
just nu. men till hösten möjligen.
jag får dåligt samvete av att inte ha råd och tid att fara så ofta ( hon bor 25 km bort och med ett blygsamt studiestöd åker man inte dit alltför ofta. max en gång i veckan:( )
men det var bra att höra vad ni hade att säga.. jag tror jag försöker låta bli att ha dåligt samvete och se hur det blir till sommaren.

Tyckte nog att det var så det kändes i ditt första inlägg!

Ptr

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 291
Senast: lizzie
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 912
Senast: Cocos
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 864
Senast: Dopy
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 913
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar