Norrlänning
Trådstartare
Hur har ni andra getägare (även får) era getter som?
Vad har ni för "underlag" inne till dom?
Har ni inrett boxarna på nå vis, leksaker typ?
Hur ofta "städar" ni hos dom?
Jag har sågspån blandat med höet som dom inte äter upp. Har haft som bädd ungefär men tycker det blir så stark lukt så jag vill göra på nå annat vis.
Tycker dom verkade renlig i början, pissa i ett hörn och sov i det andra. Men där ena låg pissa den andra och vise versa.
Jag har två vuxna systrar som jag hade tillsammans i början i en box.
Men sen när dom killade blev dom elaka med varandras killingar så jag särade på dom.
Nu undrar jag hur länge man måste ha så. Killingarna är snart en månad och vuxit snabbt. Men är ändå lite orolig för att släppa ilag dom än. Tänker släppa ut dom dagtid till sommaren och då tillsammans. Då har dom ju yta att springa undan på.
Sen så är ene killingen bock. Funderade först på att "göra oss av" med ev bockkilling men sen när han föddes var han ju sååå söt !
Sen så klen så vi fick flaskmata han i början.
Så nu tänkte vi behålla honom och "göra oss av" med kulorna i stället!
Någon som vet vad det kostar och vid vilken ålder det bör göras?
Har för mej att könsmognaden är runt 5 mån men att man tar bort dom så fort man vet att båda kulorna "fallit" ner.
Avhorning?
Gör man det så fort dom kommit ut eller?
Eller när dom börja sticka upp tro?
Kanske lite orättvist att ta bort deras då morsorna har kvar sina
Lite getfunderingar...
Vad har ni för "underlag" inne till dom?
Har ni inrett boxarna på nå vis, leksaker typ?
Hur ofta "städar" ni hos dom?
Jag har sågspån blandat med höet som dom inte äter upp. Har haft som bädd ungefär men tycker det blir så stark lukt så jag vill göra på nå annat vis.
Tycker dom verkade renlig i början, pissa i ett hörn och sov i det andra. Men där ena låg pissa den andra och vise versa.
Jag har två vuxna systrar som jag hade tillsammans i början i en box.
Men sen när dom killade blev dom elaka med varandras killingar så jag särade på dom.
Nu undrar jag hur länge man måste ha så. Killingarna är snart en månad och vuxit snabbt. Men är ändå lite orolig för att släppa ilag dom än. Tänker släppa ut dom dagtid till sommaren och då tillsammans. Då har dom ju yta att springa undan på.
Sen så är ene killingen bock. Funderade först på att "göra oss av" med ev bockkilling men sen när han föddes var han ju sååå söt !
Sen så klen så vi fick flaskmata han i början.
Så nu tänkte vi behålla honom och "göra oss av" med kulorna i stället!
Någon som vet vad det kostar och vid vilken ålder det bör göras?
Har för mej att könsmognaden är runt 5 mån men att man tar bort dom så fort man vet att båda kulorna "fallit" ner.
Avhorning?
Gör man det så fort dom kommit ut eller?
Eller när dom börja sticka upp tro?
Kanske lite orättvist att ta bort deras då morsorna har kvar sina
Lite getfunderingar...