Funderingar på skuld

H

Hugh Dickson

Efter ha varit i ett stall där en av två totosar nu har dött i gaskolik mår man fasiken och lite till.. känner mig skyldig eftersom man borde ju ha märkt nåt (tydligen hände det under natten) men allt var ju ok då man visiterade hästarna i stallet..

Nu har man ponken kvar ensam och jagar stall frenetiskt och lite till och undrar hur man skall gå vidare med dessa skuldkänslor man har.. jag menar.. kunde jag ha upptäckt det eller vad?

Sv: Funderingar på skuld

Kolik kan komma precis när som helst, den enda möjligheten som finns att skuldbelägga sig själv skulle väl vara om man vore spågumma. Då skulle du kunnat ha klandrat dig själv för att inte ha tittat in i framtiden några timmar senare.

Kolik kan komma precis när som helst, den enda möjligheten som finns att skuldbelägga sig själv skulle väl vara om man vore spågumma. Då skulle du kunnat ha klandrat dig själv för att inte ha tittat in i framtiden några timmar senare.

Bra sagt. Håller med helt.. Märker man inget så kan man ju inget göra.

Håller med Boj fullständigt. Ingen kan förutse kolik och det kan börja 5 minuter efter det du lämnat stallet, det går liksom inte att förutse.

Absolut inte ditt fel.

/M

Det är inte ditt fel! Upprepa det för dig själv, det känns hårt i början men du kunde inte göra något och ingen kan säga något annat.

HAr hittat ett underbart stall nu och skall flytta ponken min vilket är en lättnad men han ser totalt illa ut och har knappt ätit nåt sen hans kompis dog.. var ju lite dumt av dem att göra som dom gjorde men men.. Tackar för allt.. inser i efterhand att jovisst men ändå.. man kan ju inte hjälpas att känna sig lite skyldig eftersom man hade hjälpt till med den hästen som dog och skött om den och så..

HAr hittat ett underbart stall nu och skall flytta ponken min vilket är en lättnad men han ser totalt illa ut och har knappt ätit nåt sen hans kompis dog.. var ju lite dumt av dem att göra som dom gjorde men men.. Tackar för allt.. inser i efterhand att jovisst men ändå.. man kan ju inte hjälpas att känna sig lite skyldig eftersom man hade hjälpt till med den hästen som dog och skött om den och så..

Vad gjorde de då? Det skrev du inte?

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 185
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 648
Senast: Glimra
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 700
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud