funderingar om framtiden

wtf

Trådstartare
jag och min sambo jobbar på att få till en bebis, förhoppningsvis tar det sig snart.. :)

jag jobbar som städare och håller på med endel tunga lyft, kemikalier och konstiga ställningar på jobbet. kommer det göra nån skillnad med hur tidigt man får bli "sjukskriven"? Havandeskapspenning heter det nog.. *funderar*
dessutom jobbar jag i regel bara 5 timmar om dagen + extra ibland.

om jag får problem med illamående, går man till jobbet ändå eller är man hemma? såklart man kan gå till jobbet om man "bara" mår lite illa, men om man spyr?

återkommer säkert med fler funderingar ;)
 
Sv: funderingar om framtiden

Två månader innan beräknad förlossning kan du få HP. Vissa arbeten har andra avtal, där jag arbetera får man ej jobba "ute" till efter vecka 24. illamåendet är ju bara du som kan avgöra hur alvarligt det är, det är ju inte farligt att spy på jobbet. Fast kanske inte så kul :smirk:
 
Sv: funderingar om framtiden

Kontakta arbetsmiljöverket, är det så att de medel du håller på med är skadliga för dig och fostret så är det din arbetsgivare som skall stänga av dig från arbetet med arbetsmiljöverkets grunder.

Arbetsmiljöverkets folder för gravida och ammande

Här kan du hitta allt, ev skriva ut och ge till chefen om han/hon inte redan har ett ex eller är medveten om riskerna för er.


Jag jobbar fortfarande och enligt armetsmiljöverket borde jag inte ens sätta min fot innanför dörren på mornarna. Men jag mår bra och lika så bebis, nu blir jag mer och mer orolig för varje dag, då h*n börjar bli stor nu och vibrationerna, stötarna och de tunga lyften faktiskt kan sätta igång en förlossning.