funderingar om framtiden

wtf

Trådstartare
jag och min sambo jobbar på att få till en bebis, förhoppningsvis tar det sig snart.. :)

jag jobbar som städare och håller på med endel tunga lyft, kemikalier och konstiga ställningar på jobbet. kommer det göra nån skillnad med hur tidigt man får bli "sjukskriven"? Havandeskapspenning heter det nog.. *funderar*
dessutom jobbar jag i regel bara 5 timmar om dagen + extra ibland.

om jag får problem med illamående, går man till jobbet ändå eller är man hemma? såklart man kan gå till jobbet om man "bara" mår lite illa, men om man spyr?

återkommer säkert med fler funderingar ;)
 
Sv: funderingar om framtiden

Två månader innan beräknad förlossning kan du få HP. Vissa arbeten har andra avtal, där jag arbetera får man ej jobba "ute" till efter vecka 24. illamåendet är ju bara du som kan avgöra hur alvarligt det är, det är ju inte farligt att spy på jobbet. Fast kanske inte så kul :smirk:
 
Sv: funderingar om framtiden

Kontakta arbetsmiljöverket, är det så att de medel du håller på med är skadliga för dig och fostret så är det din arbetsgivare som skall stänga av dig från arbetet med arbetsmiljöverkets grunder.

Arbetsmiljöverkets folder för gravida och ammande

Här kan du hitta allt, ev skriva ut och ge till chefen om han/hon inte redan har ett ex eller är medveten om riskerna för er.


Jag jobbar fortfarande och enligt armetsmiljöverket borde jag inte ens sätta min fot innanför dörren på mornarna. Men jag mår bra och lika så bebis, nu blir jag mer och mer orolig för varje dag, då h*n börjar bli stor nu och vibrationerna, stötarna och de tunga lyften faktiskt kan sätta igång en förlossning.

Jag har ansökt från HP 60 arbetsdagar innan BF. Får se om de beviljar detta eller 60 dagar, dvs 8½ vecka. Jag har inte kommit fram i telefonkön till arbetsmiljöverket ens :eek: så korta raster har jag :eek: Så jag får se hur FK gör och om då arbetsmiljöverket kan hjälpa mig och min idiot till chef att få mig avstängd direkt efter semestern.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 415
Senast: Exile
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 215
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni er ångest? Vet att man kan komma fram till i vissa fall att den är ologisk men den logiska? När ni kommer till en punkt...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 874
Senast: Tofs
·
Kropp & Själ Jag tänker skriva och berätta här bara för att jag undrar vad som drabbat mig. Troligen ett virus, det är det ju nästan alltid, men...
Svar
7
· Visningar
1 361
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Smaklig munkpeppar
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp