E
Eldkvasten
Jag har länge funderat över detta med ridhästar! Varför kan man inte, om man är ute och rider sin gamla travare, rida förbi någon annan ryttare på en vanlig väg utan att (inte alla men många) deras hästar inte kan hälla sig lugna? Som idag, var ute och red en sväng och eftersom min häst skrittar i raskt tempo så kom jag ifatt en ridhäst! När jag är två meter ifrån den så skickar den på en bakutspark! Den höll nästan på att träffa min kuse i huvudet trots att jag red på andra sidan av vägen! Hur kul är det? Det är inte den första ridhästen som gör så! Det finns givetvis underbara ridhästar oxå, men just detta att under alla mina år på travet så har jag aldrig stött på detta! Beror det på att dessa hästar aldrig har ridits ut på i grupp eller? Kanske ett glädje skutt för sällskapet.... Något är det ju!
Så ni som känner på er att detta passar in på min häst...uppfostra era hästar bättre så man kan rida förbi er utan risk för sitt egna och hästens liv!
Så ni som känner på er att detta passar in på min häst...uppfostra era hästar bättre så man kan rida förbi er utan risk för sitt egna och hästens liv!