@Hippocampus :
Jag väntar ju ett (förhoppningsvis) blivande ft-föl nu, efter mycket funderingar innan betäckningen landade jag på hingsten Crelido, som även är pappa till min valack som jag rider på min avatar.
Han brukar ge avkommor som är dubbeltalanger hopp/dressyr, med bra typ och trevligt temperament. Har sett flera som gått fälttävlan upp till iaf tvåstjärnigt med bra resultat.
Vi fick riktigt bra, färsk sperma från honom på schick(?) från dk, mitt sto tog sig direkt.
Annars så funderade jag på Jaguar Mail, men det blev lite svårt nu som han står i Frankrike(?), Coronado I som ligger 3a på wbfsh-rankingen finnst ju bara på fryst och lämnar dessutom lite smått, fullblodshingsten Fly Society xx var en kandidat som jag personligen gillar skarpt, hans avkommor är dock inte så gamla så man vet inte riktigt vad han lämnar eller om dom kan hoppa...
Jag håller dessutom inte riktigt med den avelsrådgivaren som sa åt dig att avla för hoppning istället för fälttävlan, då marknaden absolut finnst för trevliga allroundhästar på L/Msv nivå - ft-hästar brukar inte vara direkt svårsålda enligt min erfarenhet.