Funderingar hingstval 2016

@DressageNerd

Ja, det är riktigt svårt att hitta en bra matchning. Skulle jag veta att en ev. avkomma ärver sin mors temperament hade det varit lättare. Jag är ju ingen proffsryttare (...och kommer nog aldrig att bli det heller ;)), men har ändå vilja och ambitioner att utvecklas i min egen ridning och vill ha en häst att ha roligt tillsammans med. Som de flesta andra gissar jag :)

Det är synd med Dalwhinnies dräktighetsresultat, han har alltid varit en stor favorit hos mig.

Fürstenball är helt underbar :love:, men tyvärr en för stor chansning med mycket pengar med tanke på förutsättningarna för mitt sto (äldre, utan tidigare föl).

@sona
Dragon Welt är också fin och har en mjukhet jag gillar, men rekommenderas också till högställda ston.

@Linnea_1987 For Romance? Den hade 100% dräktighet förr året och har själv gång på gång visat gott temperament. Fadern likaså, och helbrodern var otroligt vacker och harmonisk i Herning nu i helgen. Skulle den sen inte bli precis som du vill är den attraktiv på marknaden så går att sälja, och i.o.m. att han har en lägre språngavgift behöver du inte satsa massor med pengar innan du vet om det blir något föl.

Varje gång jag ser Axis http://www.sporthorse-data.com/d?i=10433160&z=1Qc7CU så blir jag kär:love:

Han skulle dessutom passa min lillflicka alldeles utmärkt. Någon som vet om det går att få tag i honom?
Axis är inte i avel i år vad jag sett, jag tror att de satsar för start i OS med sin finska ryttare, Hans far Sixtus är i avel och ett par söner efter Axis: Berlusconi och Hirtentanz står på EU-station (båda är dubbelbegävningar).

Axis är inte i avel i år vad jag sett, jag tror att de satsar för start i OS med sin finska ryttare, Hans far Sixtus är i avel och ett par söner efter Axis: Berlusconi och Hirtentanz står på EU-station (båda är dubbelbegävningar).
Vart hittade du Hirtentanz? Tror att han såldes till USA ifjol..

@Linnea_1987 For Romance? Den hade 100% dräktighet förr året och har själv gång på gång visat gott temperament. Fadern likaså, och helbrodern var otroligt vacker och harmonisk i Herning nu i helgen. Skulle den sen inte bli precis som du vill är den attraktiv på marknaden så går att sälja, och i.o.m. att han har en lägre språngavgift behöver du inte satsa massor med pengar innan du vet om det blir något föl.

Oh my! Vilken underbar hingst, jag är såld! Har inte ens tittat på dessa hingstar eftersom jag utgått ifrån att det är FAI. Nu blev det genast mer intressant. Har du någon erfarenhet av importsemin? Bor nämligen i norra delen av vårt avlånga land.

Oh my! Vilken underbar hingst, jag är såld! Har inte ens tittat på dessa hingstar eftersom jag utgått ifrån att det är FAI. Nu blev det genast mer intressant. Har du någon erfarenhet av importsemin? Bor nämligen i norra delen av vårt avlånga land.
Hur långt norrut? Jag bor i Västernorrland och har inte haft problem alls. Men jag tror att ju närmare Kallax desto smidigare om du bor väldigt långt norr ut.

Vivaldi K, är han kastrerad? :confused: Isf, värför...??
Hans blup är ju fantastisk! Verkar som precis en sådan hingst jag skulle behöva.... :banghead:

Hur långt norrut? Jag bor i Västernorrland och har inte haft problem alls. Men jag tror att ju närmare Kallax desto smidigare om du bor väldigt långt norr ut.

Det är mer avståndet till flygplats som avgör.

@athena @Boe
Jag bor 10 min från Kallax flygplats (Luleå) så det är ju en klar fördel i såntfall. Seminstationen ligger sedan 30 min bilväg därifrån.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: Freazer
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 572
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Varje gång jag går in på SKK:s sida Köpa hund så ligger det en drös nya annonser på bichon havanais överst. Det är lätt att klicka in...
Svar
15
· Visningar
1 670
Senast: linnsan
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 094
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka