Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där är stor omställning för katten - och i ett liv där just detta beteende är det som säkert räddat livhanken på han så. Kommer nog ta tid, och sitta kvar en hel del. Men så länge resten av flocken inte hoppar ur skinnet så lugnar det nog ner sig varteftersom får vi hoppas.
Tänk så otroligt långt ni har kommit sedan du såg en skymt av honom första gångenLukas är nästan normal igen, inte riktigt men nästan. Han hälsar att ni numera kan kalla honom Lukas Lägenhetskatten (och han ber om ursäkt att hans matte lägger en handduk i soffan som han varje dag måste flytta på för att kunna lägga sig...)
Visa bifogad fil 33847
Vilket fint liv han har lilla Lucas
Hur har det gått med Mini?
Tänk så otroligt långt ni har kommit sedan du såg en skymt av honom första gången
Men katter brukar väl inte vara rädda för ormar utan se dem som enkla byten? Och vara suveräna på att döda dem utan att de kommer åt att bita? Och dessutom tåla giftet bra om de mot all förmodan skulle bli bitna?Jodå det ligger en snörstump och marinerar sig i kattmynta för framtida bruk.
Han är inte rädd för snören eller så generellt så jag tror det var tjocklek och mönster som fick honom att tro det var en orm?
Min katt fick vara ute på nätterna och sova inne på dagen. Bra när man bor på landet. . Han och hans syster sov tydligen i en tjock häck framför huset för de kom alltid därifrån på morgonen, fast de gjorde säkert sina räder på natten. Jag hade inte stått ut med deras bus nattetid.Katter är ju nattdjur; det är naturligt att vara vaken och umgås då. Särskilt framåt småtimmarna. Han undrar säkert varför inte alla är uppe och hänger med honom.
Ragdollen Alice (som måste bo med en hund ) uttrycker alla sina sympatier för Ragdollen Mini - pöbeln ska vara på sina platser, dvs långt borta från där man var, är och ska vara
Fina Lukas förutom rädslan så låter han som en otroligt fin katt!