Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det skulle inte funka med videosamtal med online vet. och förklara hur otroligt stressande det är för honom att tas till veterinär?Jo det är ju den där rackarns veterinär undersökningen som ställer till det. Den är ju inte riktigt genomförbar :/
Men bra att veta att det finns ett preparat iaf! Jag visste inte ens om det fanns något lämpligt lugnande till katt eller om det vet önsketänkande.
Sådant där hårt plastklot som rullas omkring i en lägenhet - undrar vad grannarna tror ni gör! Rullar runt, bonkar i nåt stolsben och så blir tyst emellanåt när någon mat bit trillar ut, lite gapande av och till på det ...
Det skulle inte funka med videosamtal med online vet. och förklara hur otroligt stressande det är för honom att tas till veterinär?
Jo det är ju den där rackarns veterinär undersökningen som ställer till det. Den är ju inte riktigt genomförbar :/
Men bra att veta att det finns ett preparat iaf! Jag visste inte ens om det fanns något lämpligt lugnande till katt eller om det vet önsketänkande.
Det skulle inte funka med videosamtal med online vet. och förklara hur otroligt stressande det är för honom att tas till veterinär?
Det är faktiskt inte lugnande per se utan ett tricykliskt antidepressivum (TCA) som används vid olika ångestsyndrom, separationsångest, urineringsporblematik hos hund och katt. Finns även andra TCA som använts på katt, till exempel Saroten, men även andra typer av antidepressiva.
Riktigt sedativa (lugnande) preparat är tyvärr endast för korta episoder av stress/rädsla/ångest (nyår eller transport till exempel).
Med tanke på att vet känner katten o att det är sista utvägen så kanske vet går med på att försöka.
Åh lilla Lucas
Fin han är!
Finaste! Jag blir alldeles varm i hjärtat av den här tråden.