Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur har det gått idag?
Hur går det med de andra katterna nu då?
Var en av de som följde Lukaskatten då - så tycker det är fantastiskt roligt att han återkommer i forumet! Så småningom har han nog uppfostrat matte tillräckligt, men först måste han ju få henne att förstå vad han vill, om han vet det själv vill säga.
Det ger sig nog varteftersom men det är klart att det kan ta ett tag med så stor omställning och så dessutom en period där det inte hjälpte att skrika för ingen var där som hörde.Lukaskatten bör lägga sin energi på annat än att skrika sönder mattes nerver. Den taktiken kan ge bokstavligt talat ödesdigra konsekvenser...
Det ger sig nog varteftersom men det är klart att det kan ta ett tag med så stor omställning och så dessutom en period där det inte hjälpte att skrika för ingen var där som hörde.
Någon tanke om vad han vill?
Absolut saker kan ta tid. Sen tror jag förvisso inte det har ngt med att skrikit förut och ingen lyssnat, snarare isf tvärtom men främst att han är orolig på nätterna. Men tänker han hålla mig vaken hela nätterna kommer det hör försöket avbrytas snarast. Hur stor vilja etc man än har så måste vardagen fungera. Det gör den inte om man inte får sova mer än 30 min per natt. Tyvärr.
Jag anser iofs inte det är okej en katt ska skrika hela nätterna någon längre period ur kattens hänseende heller, men där är tidsspannet något längre.
Skriker han även om han är ensam utan de andra katterna? Kanske ensamhet passar honom bättre som fd utekatt?
Det är ju svårt att veta, jag kan ju inte gärna kasta ut dem. Han är dock helt avslappnad med de andra och uppfattar honom som väldigt social mot mina tanter. Så har det varit sen första gången för flera år sedan med. Han har även levt fertil och "vild" levande med enbart ett litet minimalt jack i örat. Så jag bedömer honom som en katt som faktiskt tyr sig till andra katter. Märktes ju även när mamma blev sjuk. Grannarna gav mat ute på trappen hos mamma, men Lukas gick istället och åt i grannarnas ladugård med deras katter.
Så jag tror inte de andra katterna påverkar. Han är gärna där de är också och söker väldigt mkt fysisk kontakt med siameshonan (ragdollen tillåter det inte). Han och siameshonan äter panna mot panna på samma tallrik utan minsta knorr också. Så jag tror vrålande skulle vara värre utan de andra.
Hos mamma har han vrålat på nätterna när han vill ut, tills han släppts ut. Inte alla nätter men vissa. Kan gjort det på dag med. Men då har han varit vid dörren och vrålat och inget förutom ut har hjälpt. Nu hos mig så han är inte vid dörren och han är nöjd om man ger honom uppmärksamhet. (vilket han inte får men det verkar vara det han är ute efter, och är väl därför han kommer upp i sängen med)
Inatt vrålade han också, och var upp en miljon gånger i sängen (och åkte ner). Jag sov nada och fantiserade om amerikansk approach till problemet, kapa stämbanden
Går bra frma till ungefär midnatt. Sen framåt morgonen blir han nöjd och lugn igen. Oavsett om jag går upp då eller sover.
Tillägg. När han skriker så initialt sitter han själv i köket och vrålar. Provar alla olika läten han kan men mest det där djupa klagande. När det inte funkar kommer han in i sovrummet och provar hela registret. När det inte funkar går han nån annanstans och skriker. Men det är ingen skillnad om han är i rummet med mig och katterna eller I rummet intill helt ensam.
Ska köpa zylkene idag. Sen har jag slut på förslag