Funderar...

fejko

Trådstartare
Är det dumt att åka på träningstävling om man är förkyld och har ont i halsen. Eventuellt har lite feber?
 
Sv: Funderar...

Ja, det är det, speciellt när du har feber. Stanna hemma och vila, det kommer fler tillfällen!
 
Sv: Funderar...

Vad för träningstävling? Pratar vi hopp eller dressyr så är ju inte det särskilt ansträngande. Jag debuterade msv. på ponny när jag hade 39 graders feber :D
 
Sv: Funderar...

Jag tävlade med feber och ont i halsen en gång, och låg däckad i en vecka efteråt. Sen är ju frågan om jag hade blivit däckad ändå, eftersom jag redan var sjuk från början, eller om det blev värre av tävlingen.
 
Sv: Funderar...

Är det dumt att åka på träningstävling om man är förkyld och har ont i halsen. Eventuellt har lite feber?

Det beror ju på om du ska träningstävla i typ schackspel eller liknande, det framgår ju inte. Nu antar jag att det är fysiskt ansträngande aktivitet du syftar på och då borde väl sunda förnuftet säga att det kanske inte är så lämpligt?
 
Sv: Funderar...

Nej det är inte schack :D det är hoppning. Ansträngningen i sig är kanske inte så farlig men man blir ju svettig och nedkyld. Har legat o sovit hela dagen så det är nog ingen bra idé!
 
Sv: Funderar...

Håll dig hemma, jag trotsade allt och både spelade match och tränade (dart) med feber och det gick åt skogen rent fysiskt...

Äter penicillin mot lunginflammation nu :(
 
Sv: Funderar...

Men allvarligt, rider ni inte när ni har lite feber och halsont? Jag har alltid gjort det om jag känner att jag orkar. Dock springer jag inte, gymmar inte, åker inte skidor osv.
 
Sv: Funderar...

Jag skulle åkt. Svårt att säga om det är dumt eller inte men jag är lite sån skulle nog bli sjukare av att ligga hemma och tänka på allt kul jag missar.

Har nyligen haft en långtgående förkylning. Är väl inte helt hundra än ens. Men oj vad jag har vilat massor känns det som!
 
Sv: Funderar...

Jo men jag sänker kraven på både mig och indirekt på hästen. Det viktiga är att hästen får röra på sig, liten skritt å travrunda skadar sällan. Lektion hade jag nog helst avbokat om det gått men annars hade jag tidit ändå om jag inte var helt slut, högre feber, snurrig i kolan. Då orkar man inget.
 
Sv: Funderar...

KL

Jag rider om jag är sjuk, men inte om jag är så sjuk att jag inte orkar någonting. Det sunda förnuftet får råda. Kan jag inte sadla och ordna själv så är jag för sjuk. :)
Jag har också tävlat när jag var ordentligt dålig. Det var en lagtävlan (allsvenskan) så att stanna hemma var egentligen inget alternativ. Feber och halsont (såpass att jag tappat rösten :( ). Inget att vara stolt över, men insatsen hjälpte laget så det var åtminstone någon mening med att ta ut sig... :crazy:
 
Sv: Funderar...

Nej man åker inte iväg när man är sjuk.
Både för sin egen skull och andras.
Det är inte kul att bli smittad för att någon annan är ego.

Det är många som har nedsatt immunförsvar och då kan det vara förödande att träffa på någon som är sjuk vare sig man vill eller ej.
En träningstävling är ju liksom inte viktig på något sätt om man jämför med att träffa på en sjuk människa i mataffären som måste ha mat.

Om folk allmänt tänkte sig mera för skulle inte skiten gå runt runt runt hela tiden.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag är förkyld, har ont i hela kroppen och mår inte alls bra. Tänker att jag ev har covid men tar sjukvården covid tester fortfarande...
Svar
15
· Visningar
703
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 101
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp