Sv: Funderar på att betäcka mitt fullblod
kl
Jag funderar också på att betäcka mitt fullblodssto
Hon är e. Lord of Men - Thatching - Green God
Precis igångsatt på bilden så inte jätte-välmusklad
Hon är väldigt trevlig att hålla på med men har lite nerver och humör (fuxmärr
) Vill ha en hingst med bra temperament som blir lika trevlig som hon är fast kanske lite "jämnare".
Är inte jätteduktig på exteriör men tycker hon ser OK ut. Hon är något utåttåad bak. Även något överbyggd. Bilden taget något snett framifrån, gör att rumpan ser jätteliten ut. Var inte så lätt att få en bra bild på damen
Jag vill enbart ha en avkomma till mig själv, på hobbynivå! Ska kunna gå några lätta klasser hopp och dressyr.
Hon rör sig okej, något raka bakben i alla gångarter. Galoppen är riktigt bra, skritten också okej, ganska kort trav men lätt. Hoppar med bra rygg och okej teknik (utifrån mina amatörögon
)
Vet inte riktigt hur det är med att bidra till svensk avel, hon är ju inte avelsvärderad eller visad överhuvudtaget och är avlad för galopp.
Så, jag vill ha en hingst som ger trevligt lynne, jämna gångarter med bra galopp. Den ska ha bra benställning och hoppa bra också. Söker efter en multitalang Den ska helst inte lämna för stort heller, stoet är 163
Har funderat på Nobel och Lamborgini, någon som har några andra tankar? Skulle gärna vilja ha lite input på hennes exteriör också
Några stora exteriöra avvikelser jag missat kanske?