Funderar...hjälp med råd

B

Bibiz

Hej!

Jag är sugen på att ta ut min amatörtränar licens och köpa mig ett fullblod, jag har gått alla kurser till att bli amatörtränare bara inte tagit ut någon licens och jag har gått arbetsryttarutbildningen och var iväg i australien en sväng.

Men jag föll tillbaka i hoppningen igen men nu är jag jätte sugen på att börja med galoppen igen och ha en i träningen.
Jag har just nu har jag 4 hopphästar som går medelsvår men jag har tagit ett uppehåll från tävlandet och jag vet att det kommer bara bli på amtör/hobby nivå som jag kommer träna galoppörer iaf om jag börjar igen.

Jag vill kunna hålla på med båda!

Men nu behöver jag tips och råd...och vad tycker ni??
Förslag??

Tacksam för svar!

Sv: Funderar...hjälp med råd

Nån??
Vad tycker ni kan jag hålla på med båda??

Varför skulle du inte kunna hålla på med både och? Det skulle för din del tror jag bli roligare och mer omväxlande att ha både en galoppör och en hopphäst (eller fler), då får du ju varje dag en dos av båda sporterna! Galopp hästen skulle ju inte må dåligt av markarbete och att hoppa, titta på gamla trådar/inlägg av Annika Källse, hon markarbetar och dressyrtränar sina galopphästar. Lycka till!!!

Jo precis det blir omväxlande, även om jag brukar sätta på hopphästarna galoppsadel och cantra dom då och då så är det aldrig samma sak!

Det blir nog så att ta ut amatörlicens iaf och ta en häst i tränig så får man se hur det blir, kanske om några år så sitter man som professionell galopptränare iaf:d

Klart du kan syssla med både och!

Jag är i ungefär samma sitts som du, jag har också gått amatörtränarkurserna och väntar på första starthästen, samtidigt som jag har ett nystartat ponnystuteri och tävlar mycket körning och annat med ponnyerna. Men jag ser ingen anledning till att inte kunna hålla på med både ponnyerna och galoppen, det är ju bara skönt med lite omväxling. Så länge ekonomin håller så är det grönt, i alla fall för min del.

Mina starthästar går både hopp-, terräng- och dressyrlektioner för tränare. Rider nästan bara i vanlig flatback och mina hästar trivs jättebra!

Är dock helt övetygad om att vi skulle få bättre resultat på galoppbanan om vi lade mer krut på den träningen. Vi får se hur det blir till våren, om vi åker in mer till banan då, men för mig är det verkligen en hobby, planerar inte att kunna livnära mig på galoppen, jag kan inte lägga ner den tid jag skulle behöva, och har heller inte den ekonomin.

/Glad amatör!

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 669
Senast: scizofren
·
I
Ridning Ska börja rida igen efter några års uppehåll och är jätte nervös. Red på ridskola ifrån 8-16 års ålder sedan privat i ngr år. Tyvärr...
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: sofiess
·
Träning Jag skulle vilja ha lite tips och råd ang. min fd. kallblodstravare. Jag köpte honom från travet för tre år sedan, då var han riden...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka