Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar mest hur folk kan komma 1 mil en vanlig dag med hunden? Min hund får ju nosa, vi leker lite, kanske kastar lite boll, samt har lydnasmoment. Vi kommer upp i ca 7 km en vanlig vardag. Kan ju bli mer på helgerna när jag kan åka ut där hon får springa lös i skogen.
Varför skulle det vara svårt att komma upp i? Om hunden är lös så går man ju bara så springer hunden ikapp en och före en eller vad den nu gör. Strax under 2 timmar är ju inte så extremt direkt att gå.Jag undrar mest hur folk kan komma 1 mil en vanlig dag med hunden? Min hund får ju nosa, vi leker lite, kanske kastar lite boll, samt har lydnasmoment. Vi kommer upp i ca 7 km en vanlig vardag. Kan ju bli mer på helgerna när jag kan åka ut där hon får springa lös i skogen.
Jag tycker inte det är så svårt, oavsett om hunden går i koppel eller ej. Vår morgonpromenad tar ca 45-50 min och är ca 4 km lång. Även om den promenaden går längs kanalen här så är det i stan så den blir i koppel. Efter jobbet blir det sen ofta en långpromenad på 1 till 1,5 timme. Efter dom två promenaderna är vi upp i ca 1 mil.Jag undrar mest hur folk kan komma 1 mil en vanlig dag med hunden? Min hund får ju nosa, vi leker lite, kanske kastar lite boll, samt har lydnasmoment. Vi kommer upp i ca 7 km en vanlig vardag. Kan ju bli mer på helgerna när jag kan åka ut där hon får springa lös i skogen.
Vi är ute i två timmar varje dag ungefär, men har inte möjlighet till lösspringande utan att åka iväg. Utan det blir koppelpromenader och ca 30 min i långlina. Jag vet ju tex att vår entimmesrunda tar mig knappt 40 min att gå själv utan hund. Likaså skulle kvällspromenaden gå snabbare om vi bara gick i raskt tempo.Varför skulle det vara svårt att komma upp i? Om hunden är lös så går man ju bara så springer hunden ikapp en och före en eller vad den nu gör. Strax under 2 timmar är ju inte så extremt direkt att gå.
Förstår dock om man jobbar länge och inte har så mycket tid, alla har ju inte två timmar att lägga på en promenad jämt.
Att gå 1 mil i koppel däremot, det hade jag aldrig kunnat med min hund för det hade tagit en evighet.
Jag promenerar inte ens mina hundar 30 minuter om dagen.
Sen, bara för att jag inte tycker det är svårt att gå ca 1 mil om dagen betyder ju absolut inte att hundar generellt behöver det. Som flera har nämnt i tråden, så även jag, så är ofta träning viktigare än promenader för en del hundar. Och för andra hundar som har mindre behov av mental/fysisk aktivering så är promenader viktigare.Jag tycker inte det är så svårt, oavsett om hunden går i koppel eller ej. Vår morgonpromenad tar ca 45-50 min och är ca 4 km lång. Även om den promenaden går längs kanalen här så är det i stan så den blir i koppel. Efter jobbet blir det sen ofta en långpromenad på 1 till 1,5 timme. Efter dom två promenaderna är vi upp i ca 1 mil.
Men det är ju inte så svart eller vitt, mina promenader innehåller otroligt mycket träning. Eller vad är det för skillnad på att träna på en bana eller att träna på promenaden?Sen, bara för att jag inte tycker det är svårt att gå ca 1 mil om dagen betyder ju absolut inte att hundar generellt behöver det. Som flera har nämnt i tråden, så även jag, så är ofta träning viktigare än promenader för en del hundar. Och för andra hundar som har mindre behov av mental/fysisk aktivering så är promenader viktigare.
Morgonpromenaden är aldrig mindre än fem km. Sedan har jag tre km till jobbet och tre km hem. Jag går mycket med mina hundar för att det är något jag tycker om att göra. Älskar att börja dagen med en långpromenad och sedan äta frukost och dricka kaffe i soffan före jobbet :-)Jag undrar mest hur folk kan komma 1 mil en vanlig dag med hunden? Min hund får ju nosa, vi leker lite, kanske kastar lite boll, samt har lydnasmoment. Vi kommer upp i ca 7 km en vanlig vardag. Kan ju bli mer på helgerna när jag kan åka ut där hon får springa lös i skogen.
Men var har jag sagt att det är svart eller vitt??? Fattar verkligen inte ditt svar på det jag skrev.Men det är ju inte så svart eller vitt, mina promenader innehåller otroligt mycket träning. Eller vad är det för skillnad på att träna på en bana eller att träna på promenaden?
Min hund hade inte fungerat med enbart det ena eller det andra.
Känner att mitt svar ovan nog kan uppfattats som lite hårt/otrevlig ton och det menade jag inte.Men var har jag sagt att det är svart eller vitt??? Fattar verkligen inte ditt svar på det jag skrev.
Jag undrar mest hur folk kan komma 1 mil en vanlig dag med hunden? Min hund får ju nosa, vi leker lite, kanske kastar lite boll, samt har lydnasmoment. Vi kommer upp i ca 7 km en vanlig vardag. Kan ju bli mer på helgerna när jag kan åka ut där hon får springa lös i skogen.
För mig är det inga problem alls mina går lösa så jag går och dom springer med och jag bor med skogen runt knutenJag undrar mest hur folk kan komma 1 mil en vanlig dag med hunden? Min hund får ju nosa, vi leker lite, kanske kastar lite boll, samt har lydnasmoment. Vi kommer upp i ca 7 km en vanlig vardag. Kan ju bli mer på helgerna när jag kan åka ut där hon får springa lös i skogen.
Jag undrar mest hur folk kan komma 1 mil en vanlig dag med hunden? Min hund får ju nosa, vi leker lite, kanske kastar lite boll, samt har lydnasmoment.
Jag brukar säga att med bcn tar det en kvart.Jag undrar mest hur folk kan komma 1 mil en vanlig dag med hunden? Min hund får ju nosa, vi leker lite, kanske kastar lite boll, samt har lydnasmoment. Vi kommer upp i ca 7 km en vanlig vardag. Kan ju bli mer på helgerna när jag kan åka ut där hon får springa lös i skogen.
Mima hunden rör sig ungefär noll på en stor tomt,stallplan,rastgårdOm man går en morgonvända, en lunchvända, en middagsvända och en kvällsvända så behöver ingen av dem vara särskilt imponerande för att man ska ha gått en bit när man lägger sig att sova.
Har man en större tomt går man kanske inte lika många regelrätta promenader - men det betyder ju inte att varken man själv eller ens hund nödvändigtvis är inaktiva.
Aktivering är mer än rörelse (men jag vet vad du menar)Mima hunden rör sig ungefär noll på en stor tomt,stallplan,rastgård
Om inte jag rör mig gör inte dom det i princip.