Lorelie

Trådstartare
Finns det någon risk att dra igenom parerstången om hästen gapar jättemycket? (Gnäggar för full hals)

Jag tänkte det lär varanåt väldigt fel om hästen gapar så mkt. Men sen läste jag att det var för att han gnäggar hehe.
Men jag tror inte det, bettet sitter ju så pass långt upp.

Det tror jag knappast det gör. Har själv en starkt gnäggande och gäspande :crazy: häst som jag har fullcheek på och det funkar utmärkt. :)

Vad bra =)
Ska kanske vara med på en uteritt med ridklubben med hingsten, och han kommer antagligen gapa och skrika en stund i början, och då blir han ju knappt styrbar eftersom det är lätt hänt att man drar igenom bettet när han gör så...
Så jag funderade på att prova fullcheek för att kunna styra honom trots öppen mun.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 238
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 322
Senast: tuaphua
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
384
Mat Jag har några gamla ugnsformar (antar jag att det är) i emaljerad gjutjärn från Husqvarna. Kan man använda sådana till matlagning, eller...
Svar
17
· Visningar
514
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka