Fullcheek bett i dressyren (ponny)

B

Boomfalleralla

Hej

Jag bara undrar om man får rida med fullcheek bett i dressyren i debutant, ponny. :)

Sv: Fullcheek bett i dressyren (ponny)

det var ju bra:)
Hon är så känslig med bett o nu när vi hittat ett som hon gillar vill jag inte byta:)

de finns bara 2 delat, då den med förhöjd mitten inte är fullcheek

Senast ändrad av en moderator:

Möjligt, men nog har jag sett även tredelade bett med parerstänger som kallats för fullcheek. Dock vet ju inte alla bettillverkare/-försäljare alltid vad de pratar om.

Det bettet jag har på denna ponnyn är ett "vanligt" delat bett med parerstänger, alltså fullcheek. Men jag har även haft ett tredelat med parersänger på en annan ponny, så det finns och jag tror att dom kallade det för fullcheek:S
Har också ägt ett bett med parerstänger och tungfrihet och som hade massa andra saker, men detta såldes som något annat har jag för mig alltså inte fullcheek, kan detta stämma?

De "fullcheek" med förhöjd mittendel, är inte ett godkänt ponnybett och köper man de hos tillverkarna heter de inte fuyllcheek .. kommer inte ihåg vad

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förra helgen avgjordes EM i dressyr för U25 och Young Rider i Österrike och nu är det dags för de yngre ryttarna att göra upp om...
Svar
0
· Visningar
76
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 725
Senast: Häst_
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka