Fullblodshingsten Melmac

Nittionio

Trådstartare
Såg idag att min "gamle" Knutte är halvbror med fullblodshingsten Melmac (samma mamma). Eftersom det finns så många kunniga människor på denna sida så skulle det var kul med lite info om denna hingst. Har varit inne på ATG:s sportinfo tittat redan så är det någon som har annan info och/eller ev foto på honom vore det jättekul! Är det någon som känner till Melmac s ägare Bengt Morberg så skriv gärna en rad om denne man också. Skulle vara så kul att veta mer om de syskon som fortfarande är i livet. Min gamle, 21 år, startar fortfarande fälttävlan och har gått massor av svåra klasser i fälttävlan, även internationellt......kanske finns det någon yngre släkting till salu för fälttävlan.....vore kul att veta!! :bow:

Sv: Fullblodshingsten Melmac

Kommer ihåg honom från min tid på galoppen. Hans ägare är en matador inom galoppen, har/haft mkt bra hästar genom tiderna.

Kan nog inte berätta direkt något mer än det du läst om honom redan. Foto har jag tyvärr inte. Nyfiken fråga, vad heter din häst?

Hej Shady.....Han heter Double Connection numera, står fortfarande som Knut Hjalmar i registreringen!!! Han har aldrig gått löp, gick tydligen inte att få in i startboxen!! Men jag kan säga att vi haft mycket kul med denne lille kille!!

Ok häfftigt namn. Finns ju ganska många fullblod som är avlade för att starta men som aldrig kommer dit. Bla. av samma orsak som på din. Kul att det gått så bra med honom.

Varför inte ta och ringa ägaren och höra dig för lite om ev. syskon till salu?

Ja, jag funderade lite på att ringa....men blev lite blyg :o . Vet ju inget om galopp, men tycker väldigt mycket om fullblodshästar. Har haft (och har) flera som jag ridit fälttävlan på.

Knut Hjalmar är inte det snyggaste namnet man kan tänka sig precis :)!!! Men han är vår "Knutte" och det passar jättebra å jag kan bara säga att det inte är jag som döpt om honom.....gör aldrig det med mina hästar-är lite skrockfull!!!

Såg en avkomma efter Melmac i katalogen från auktionen som ska vara på Täby. Även den andre fullblodshästen jag har i stallet har en nära släkting anmäld!! Spännande!!

Melmac är en stencool herre.En stor och kraftig hingst.Han tränades av en duktig tränare.

Nej, Lokrantz.Hon tränade honom under hela hans tävlingskarriär.

Komiskt det var dessa två jag hade i bakhuvudet och valde ju fel tränare. Jaja.

När han tränades så hade jag lite kontakt med honom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka