Fullblodshingsten Dunphy

L

Lena2005

Nån här som känner till avkommor efter Dunphy? Den yngste är 10 år nu, men det verkar inte som nån är aktuell på banan (vet iof inte hur gamla dom får vara inom galoppen). Dom verkar ju ha sådär bra resultat :grin: Men hur har dom varit att hantera/rida, och vilka har ni träffat?

Mvh Lena

Sv: Fullblodshingsten Dunphy

Det var faktiskt en Dunphyavkomma som vann på Klampen igår, Topper. För övrigt minns jag att de Dunphyavkommor jag haft med att göra hade smala ben och var snälla.

Dunphy verkade i Danmark, om jag inte är helsnurrig idag. Annars vet jag inte så mycket om hans avkommer att det är lönt att lägga mig i denna tråden. Vet inte om det finns en dansk motsvarighet till Buke , men kanske du kan ta kontakt med någon, som har haft en Dunphy i träning.

Mycket tyder på, att Camilla kunne vare efter Dunphy :-)

Alltså en Dansk häst då eftersom jag inte hittar någon sån på STG:s sidor?

Hur gammal är den? Hur länge får en galopphäst tävla?

Vet du hur många avkommor han har i Danmark ung?

Har själv en avkomma efter honom, Big Bee och han är ursnäll :) Om han har smala ben har jag ingen aning om, långa är dom iaf...:D

Mvh Lena

Undrar om inte Big Bee är en av dom snälla, långbenta jag har ridit.:idea: Är inte säker men jag kollade honom på galoppsport.se och såg att det var Mischa som tränade honom.

Galopphästar får i princip tävla hur länge som helst. Det har funnits en tråd här om gamla hästar som du kan söka efter om du är intresserad.

Topper, som vann i Danmark i går, är 10 år men det är inte någon jag känner igen. Han har antagligen mest startat i provinsen. Creetown kanske vet mer.

Att hitta något i den danska databasen är mer eller mindre omöjligt även om du skulle få tillgång till den. Jag har gjort det när jag jobbade på Galoppförbundet och jag åkte inte till Danmark på flera år efter det.:eek:

Om du är verkligt intresserad är det danska årsböcker och stamböcker som gäller, om du bor i närheten av Jägers eller Täby kan du kanske komma dit och leta men jag antar att du är mest nyfiken på skoj.:D

Jag har en jättefin Dunphy i stallet :love:... Men han hittar på många hyss och är inte den enklaste att rida :devil:...

Ärligt talat så är han (Star Crusher) 14 år nu och går mest som sällskap/hack-ponny och rids mest sporadiskt då vi har tid.

Ja, det är mest för skoj skull jag skulle vilja veta...Eller både och kanske, skulle varit roligt att ev hitta en syster man kunnat köpa och tagit föl efter men inte så att jag letar riket runt...

Ja, Biggen är nog en ganska stor galoppör, 170 cm och vad jag hört från en kompis som var till Mischas stall en gång så var det någon där som minns honom som stor och jättenervös
"-Vi fick typ binda fast honom i startboxen" eller hur hon nu uttryckte det...Låter säkert värre än det var ;)

Ett speciellt kännetecken kan kanske vara hans kluvna tunga?? Nått du vet något om?

Mvh Lena

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Bison
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025