Fullblodshingst till connemara sto..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mightyme
  • Startdatum Startdatum
M

mightyme

Skulle vilja ha tips på en trevlig fullblodshingst, att betäcka mitt connemara sto med. Gärna någon som lämnar lite större & som har okej gångarter.
Fölisen ska jag behålla själv som allroundhäst. Stoet har god exteriör, och har tävlat msv dressyr/hopp..

Sv: Fullblodshingst till connemara sto..

Eftersom en sådan avkomma inte kommer få "gröna" papper varken som ridponny (om du inte använder Green River) eller inom ASVH så behöver du inte begränsa dig till deras godkända hingstar utan kan även titta på de som är aktiva i fullblodsaveln. Här är en länk till deras hingstkatalog: http://www.sfaf.se/img/Hingstkatalog-2010.pdf Min personliga favorit är Heart of Oak som du hittar på sida 20, har endast träffat trevliga hästar efter honom.

Mr Carrera kanske? Har sett en trevlig avkomma efter honom undan ponnysto. Han verkar supertrevlig!

Såg nu på svensk ridponnys hemsida att han har "Avelsvärdesklass AB tom 2011."

Även Bosun´s Watch o Chain of Life, som även tävlas dressyr, är fina hingstar som jag tror skulle funka väl i ridhästavel.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 614
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 958
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 218
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka