Sv: Fullblod!!
Haha, har läst era inlägg och det är ju så man känner igen sig
.
Min första fälttävlan var i Tranemo för ett antal år sedan. Hade en fullblodsvalack som hade gått Steaplechase när han var yngre, så han var ganska uppe i varv på tävlingarna..
. Vi kom till tävlingsplatsen lite senare än tänkt så jag anmälde mig, gick hoppbanan och fick till slut SPRINGA runt terrängbanan, missförstod banskissen hela tiden och sprang då fel dessutom
. Så det blev bara ett varv runt den banan. Dressyren fick vi rida i deras ridhus, samtidigt som vi ska rida så startar ponnyernas terräng(och banan går SÅKLART precis utanför ridhusdörren...) Pollen blir mer och mer hysterisk och det är med nöd och näppe vi klarar att slutföra programmet. Hoppningen då. Som alltid så frågar mamma; "är det säkert att du kan banan? Har du dubbelkollat?" Och jag svarar som alltid "Ja, sluta tjata." Första hindret kändes lite stort, men jag klämde i med skänklarna och han hoppade såå bra och vi var felfria!
Speakern var dock tyst oroligt länge.. Till slut sa hon "Jaadu, du var ju felfri, men du hoppade det enstjärniga förstahindret!"
Tydligen så fanns det ngn regel som sa att jag fick starta terrängen ändå, tack vare att jag var felfri, fast dock utom tävlan. Terrängbanan var ganska svår, i alla fall för ett nybörjarekipage, tror vi fick ett stopp på trean och fyran och så stannade vi ut oss på vattenhindret :smirk: . Då var det inget roligt alls, men nu kan jag bara skratta åt det, "All vår början bliver svår..!"
Hästen gick på slutet av sin "karriär" Lätt klass och var en underbar klippa i terrängen.