Fulaste klädesplagget?

Jag kan bara ha mjuka kläder så jag har tights och tunika, gärna polo...o jag har faktiskt ett par djurmönstrade tights som jag använder flitigt....jag är alltså snyggast på Buke...hm. Ser nog för jäkligt ut alltså. Dessutom har jag ofta på mig urtvättade och illaluktande träningskläder. Och är medelålders. Och har viss övervikt. Nä döden nästa alltså.

@Squie Precis som @Mia_R sa (:bow: :)) så handlade tråden inte om vems kropp som inte duger för vilket plagg utan bara vilka plagg som är fula.
Håller med men sen tycker jag att vita, genomskinliga leggings med spetskant direkt är snyggt på någon. :p Förutom på barn då, då är det fint och sött att ha på sig som finkläder på t.ex. skolavslutningar. :) (eller genomskinliga ska de inte vara, men vita!)

Jag fokuserade nog för lite på själva kroppskommentaren och för mycket på att jag höll med om att kläderna inte var snygga då det är det tråden handlar om.

Jag kan bara ha mjuka kläder så jag har tights och tunika, gärna polo...o jag har faktiskt ett par djurmönstrade tights som jag använder flitigt....jag är alltså snyggast på Buke...hm. Ser nog för jäkligt ut alltså. Dessutom har jag ofta på mig urtvättade och illaluktande träningskläder. Och är medelålders. Och har viss övervikt. Nä döden nästa alltså.
Äsch, jag har också brutit emot rätt många av de saker som nämnts som fula här i tråden. Tur att ingen från buke känner mig irl. :angel:

Inte ett klädesplagg men glasögonen (typ rayban fast vanliga glas) som var moderna på 70-talet och som har kommit tillbaka. I särklass det fulaste jag vet, förstör vilket ansikte som helst :yuck:. Tights och tunika älskar jag, har alltid haft både när jag varit supersmal och nu när jag inte är så supersmal:p, har vänner som kallar det "mitt namn-kläder" t.o.m. :laugh:

Leopardmönstrat. Väskor, skor, scarfs, blusar, byxor eller allra värst i kombination med en i övrigt "rockig" outfit. De senaste åren har jag känt ett orimligt hat mot allt som har leopardmönster på sig. Jag vågar inte ens skriva vad jag förknippar detta mönster med och vilka tankar jag får för det går inte alls ihop med min i övrigt ganska fördomsfria och härliga människosyn. Men jag förstår ju att det är mig det är fel på.

I övrigt finns det flera plagg som jag tycker är döfula men som inte alls väcker samma känslomässiga storm i mig som leopardmönster. Tex:
*Päls, speciellt päls färgad i starka färger.
*Platåskor.
*Tajta polotröjor i tunt slinkigt material, som är superinne just nu. Jag tycker det ser ut som att bäraren dragit på sig en kondom.
*boleros. Jag hade ett par stycken i början på 00-talet men jag har svårt att se att jag någonsin kommer äga en igen.
*Nätstrumpbyxor
*hudfärgade strumpbyxor.
*"transparenta" bh-band
*vita leggings
*taxklack
*skor med fyrkantig tå

Människor som inte är överviktiga får hemskt mycket skit de också. Speciellt av överviktiga som tror att de dömer deras övervikt.

Ja, jag håller med om att kommentaren var väldigt specifik men man behöver inte ta den så personligt.

Hahahahahahaha. (Paus för att hämta andan) Hahahahahaha.
Tror du, på fullaste allvar, att du som normalviktig får ta lika mycket skit som jag som fet?

*Äter jag skräpmat tittar folk fördömande på mig.
*Äter jag godis tittar folk fördömande på mig.
*Jag kan inte köpa de där snygga kläderna jag vill ha, de finns helt enkelt inte i min storlek. När du kommit över storlek 44 är det underförstått att en redan är så ful så varför ödsla snygga kläder på den kroppen?
*Går jag till läkaren för att jag har problem med halsen beror problemen på att jag är fet.
*Det har hänt att folk fråga mig varför jag inte gör en magsäcksoperation. Bara sådär, helt spontant.
*De gångerna tjejer som ser ut som jag för vara med på film är det nästan uteslutande som humoristiska inslag de är med.
*Folk skrattar åt folk som ser ut som jag, vi är ett skämt.

Jag kan fortsätta i all oändlighet.

Sa någon fez? Poesiludret in action:

profil_zps376cd878.jpg
Point proved!

Kan man rocka en fez kan man även rocka kombon vita tights och crocs;);)

Ja, ja, offerkoftor är alltid klädsamma.

Det jag skrev var en reflektion över hur vi människor fungerar. Vi är sociala varelser. O när det inte stämmer, det vi i det här fallet, läser så reagerar vi. Det är inte det minsta konstigt. Ni fann det jag skrev var galet, fine. Det är normalt att reagera o tycka. Det är också normalt att gå ihop som grupp o "driva ut" det man inte gillar. Socialpsykologi. :)

I all välmening.

Det jag skrev var en reflektion över hur vi människor fungerar. Vi är sociala varelser. O när det inte stämmer, det vi i det här fallet, läser så reagerar vi. Det är inte det minsta konstigt. Ni fann det jag skrev var galet, fine. Det är normalt att reagera o tycka. Det är också normalt att gå ihop som grupp o "driva ut" det man inte gillar. Socialpsykologi. :)

I all välmening.
I all välmening så sitter man inte och tycker synd om sig själv i en tråd när man är den som gått över gränsen och man sitter inte och gnäller på andras kroppstyper när tråden handlar om kläder. Det är ingen som skapat något drev, vi är några som sagt ifrån mot övertramp.

I all välmening så sitter man inte och tycker synd om sig själv i en tråd när man är den som gått över gränsen och man sitter inte och gnäller på andras kroppstyper när tråden handlar om kläder. Det är ingen som skapat något drev, vi är några som sagt ifrån mot övertramp.

Ja..det är ju fri tolkningsrätt från båda sidor.

O med det sagt, om inte du har något annat du vill tillägga, är mitt förslag att vi lämnar detta sidospår o låter tråden handla om det som ursprungligen var tänkt. Deal?

Kom på en till- män i bar överkropp i lokaltrafik. En gång hamnade jag nästan i en mans armhåla då jag åkte tunnelbana och det var proppfullt. Värmebölja i juli.
Då vill man inte vara rätt kort och hamna i armhåle-höjd på svettiga medpassagerare.
Är dock inte något jättestort problem i min vardag då det inte händer dagligen :D

Skulle kunnat skriva vuxen-jumpsuit men så såg jag väninnan i en enorm brun jumpsuitfleece, dessutom behuvad med örontofsar. Antar att den skulle få bäraren att se ut som en björn, så jäkla söt och helt orimlig för en vuxen att gå runt i. Nu kan jag inte låta bli att skratta när jag ser en sån...

Annars gillar jag inte djurmönstrat, på något. Får pälsvarning, och har lite svårt för konceptet. (ja en paradox jämfört med den söta nalle-suiten)

Men vadå... folk får väl ha det som passar. Det finns en hel del som jag inte skulle ha själv. Å andra sidan trivs jag fantastiskt bra i mina gamla reflextermobyxor och stickad tröja. Det är inte det vackraste.

Det är sjukt skönt på vintern med onepiece i fleece :o

KL
Jag använder faktiskt onepiece... Men ALDRIG utomhus där nån kan se mig. Går ibland ut och kvällsfodrar i onepiece och gummistövlar, men då finns det inte en kotte som kan se mig :D

Annars håller jag med om att Haremsbyxor är väldigt fult :P Men jag kanske inte har någon talan, för jag klär mig själv som en kratta :rofl:

Ha ha ha.....fy fan vad snyggt med one piece och gummistövlar! Jag kan se det framför mig så tydligt att jag bara garvade rakt ut.

Jag går i pyamas jag.....och foppatofflor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Tonåringar
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka