Jag är mest intresserad av den märkliga inramningen - det verkar vara en oljemålning (av den tjocka färgen upptill att döma) och jag har aldrig varit med om att man satt passepartout och glas på en olja..... Eller? Till vänster ser passepartouten böjd ut?? Jättekonstigt.Visa bifogad fil 104125
Jag tänker ju inte införa ett förbud mot ful konst, men jag har svårt att se varför nån, någonstans troligen har betalat för skapande av detta.
I övrigt så tänker jag att "konst" är uttryckta känslor - i form av bild, skulptur, musik, dans etc etc. Så det kan vara hur "fult" som helst, liksom känslor inte alltid är vackra och begripliga. Och folk har målningar på sina väggar hemma, som jag aldrig i livet velat titta på dag ut och dag in, helst inte en minut. Men för dem är det underbart. Den som köper in konst till en arbetsplats kanske ska ta mer hänsyn till de anställdas inställning, kanske låta folk rösta bland olika alternativ? Jag menar, hemma kan man ju välja och välja bort, men på en arbetsplats får man blunda isåfall. Och konsten kostade företaget (ofta) stora pengar, omän avdragsgillt.