Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, och en del av de värsta verkar finnas på psyk...Ack, detta får mig osökt att tänka på all fantastisk HEMSK sjukhuskonst som finns runt om i Sverige! Det är som att inköpare TÄVLAT om vem som kan hitta den mest obskyra konsten att hänga upp på ett sjukhus!
Men den var väl inte så illa? Man skulle ju kunna tolka den som en kommentar kring hur människor försöker skyla över sånt som har hänt, men att det sällan lyckas (man ser ju att fälten målats över något annat). Eller bara se till kombinationen av färger i den ordningen, och hur de relaterar till varandra, alltså rent estetiskt. Eller en väldigt abstrakt version av ett rapsfält med himmel över.Visa bifogad fil 104125
Jag tänker ju inte införa ett förbud mot ful konst, men jag har svårt att se varför nån, någonstans troligen har betalat för skapande av detta.
Men där tänker jag att någon i alla fall har försökt? Resultatet blev kanske inte så bra, men man har lagt ned lite ansträngning.En av mina fula. Sorry E. Rose, whoever you are, men den här är ful! Visa bifogad fil 104127
Men det har nog randiga tavlans konstnär också.Men där tänker jag att någon i alla fall har försökt? Resultatet blev kanske inte så bra, men man har lagt ned lite ansträngning.
Ungefär så resonerar jag. Överlag tänker jag att det är en skillnad mellan ornamentala element och något mer betydelsebärande, massproduktion vs. något "autentiskt" eller varför inte skillnad gällande hantverksnivå. Vad som sedan är bra eller dålig konst (eller vad som får räknas som konst) tycker jag själv är ganska ointressant, och något som egentligen handlar om personlig smak.Men den var väl inte så illa? Man skulle ju kunna tolka den som en kommentar kring hur människor försöker skyla över sånt som har hänt, men att det sällan lyckas (man ser ju att fälten målats över något annat). Eller bara se till kombinationen av färger i den ordningen, och hur de relaterar till varandra, alltså rent estetiskt. Eller en väldigt abstrakt version av ett rapsfält med himmel över.
Så, kort sagt, jag tycker nog den funkar som konstverk. Inget jag skulle ha hemma, men tillräckligt tankeväckande för att jag skulle tycka att det var ok som konst betraktat på jobbet och liknande.
jag tänker att det krävs betydligt mer av nån att försöka få till ögon, nos och proportioner än att måla de där randiga strecken.Men det har nog randiga tavlans konstnär också.
Att det är slarvigt kladdat kan ju vara hela poängen.jag tänker att det krävs betydligt mer av nån att försöka få till ögon, nos och proportioner än att måla de där randiga strecken.
Jag har alltså inte något allmänt emot modern eller abstrakt konst, men det där känns bara slarvigt kladdat.
Jag är inte så säker på det.jag tänker att det krävs betydligt mer av nån att försöka få till ögon, nos och proportioner än att måla de där randiga strecken.
Det är väl helt ok att tycka något är fint och annat fult. Var och en får gilla/betala för det som tilltalar dem. Jag skulle aldrig vilja ha Salvador Dalis verk tex, men kan inte få nog av Walter J. Watson.Men Är verkligen vad som helst konst?
Visa bifogad fil 104125
Jag tänker ju inte införa ett förbud mot ful konst, men jag har svårt att se varför nån, någonstans troligen har betalat för skapande av detta.
Jag tycker den är rätt fin. På riktigt.
I skolan har man inte konst, utan bild, så det beror helt på vad uppgiften var.Åstadkommer man något så där (eller Munk/Picasso liknande) i skolan på tecknings lektionerna torde det vare lika med ej godkänd i ämnet.
Det är ser som är det bästa! Att någon stolt sålt sin tavla. Och så är det den här! Love it.Men där tänker jag att någon i alla fall har försökt? Resultatet blev kanske inte så bra, men man har lagt ned lite ansträngning.
Fast det är nog en del av poängen. Om du tänker att den handlar om hur taffligt det ofta blir när människor försöker skyla över något, så bygger ju det på att det ser ”slarvigt kladdat” ut. Innebörden hade blivit en helt annan om fälten var perfekta, utan glipor.jag tänker att det krävs betydligt mer av nån att försöka få till ögon, nos och proportioner än att måla de där randiga strecken.
Jag har alltså inte något allmänt emot modern eller abstrakt konst, men det där känns bara slarvigt kladdat.