Fukt? Var börjar man leta?

Sv: Fukt? Var börjar man leta?

Jag lade ut ett uppdrag på brabyggare.se och fick svar från flera företag som var intresserade av uppdraget. Sen har jag också sökt på eniro och själv tagit kontakt med några företag. Efter lite initiala diskussioner har vi kommit så långt att de har tagit del av utredningen och håller på och filar på offerterna. Förhoppningsvis kan vi komma till beslut i nästa vecka.

Om du har bekanta som har haft liknande problem kanske de kan tipsa eller avråda från något företag i närheten av dig.

Fast var söker man? Ja alltså, vilken bransch/typ av företag gör detta?

Hur skulle den avfuktas då? Genom att du får dränera runt hela huset? Eller kunde det lösas med ventilering på något sätt?

//Waern

Det ska sättas in en fläkt så att det blir undertryck. Då sugs fuktig luft och lukt från huset och ut.

Ventilationsfirmor borde vara det du ska söka efter, vet folk som skaffat fläkt till grunden och det har fungerat väldigt bra.

Fast var söker man? Ja alltså, vilken bransch/typ av företag gör detta?

Jag sökte på byggfirmor och bläddrade lite och kollade deras hemsidor vilken typ av jobb de gör. Letade efter ord som "renovering" , "fuktsanering" eller liknande. Att installera en krypgrundavfuktare kan betyda att du också behöver täta din grund eftersom det är meningen att det ska bli undertryck så att inte mer fuktig luft kommer in utifrån. Ventilering är det omvända, att luft ska kunna cirkulera och inte bli stående.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 676
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst