FTE gelunderlägg?

Pontevecchio

Trådstartare
Såg att märket FTE hade tillverkat paddunderlägg i någon slags gelliknande material. Såg kanon ut.

Någon som sett dessa i verkligheten? Eller vet var de finns att köpa?

jag blev också intresserad av deras produkter (läste annonsen i Hästmagazinet). Man kunde köpa via dem, om man inte hade någon återförsäljare i närheten. Tror att bandageunderläggen kostade 130 kr/st (inte per par), och så tillkommer frakt.
Men maila dem; de var jättetrevliga! info@ragni.info

Jag vill i så fall mest ha dem som kylande.

Om man måste ha padd under sadeln så tycker jag att lammull är att föredra framför allt annat, för det plattas till där det inte behöver fylla ut lika mycket under sadeln och är "fluffigare där det saknas muskler tex... och så andas det ju... Men då ska man köa en som är formad efter ryggenkurva och inte en som är rak som många gör... Nån som hängde med i mitt resonemang?
Fast jag vet ju iof inte varför du tänkte ha en gelpad under sadeln..
Det bästa vore ju att ha en sadel som sitter så pass bra att man inte behöver nått under :D

Jag är förvirrad :confused: Var det paddunderlägg för lindor ni disskuterade? :confused: :confused: Jag är ute och cyklar känns det som :smirk:

Ja det var det. :)

Men de hade även nya paddar man kunde ha under sadeln.
Är inte aktuellt för mig men tyckte de verkade bättre än de flesta andra jag sett.
Var hål för ryggraden och inte sånt där lös gele som glider runt. Var smalare också så det skulle inte uppta en massa extra plats utan endast vara stötdämpande.

precis. Det var lind-paddar vi diskuterade, men sadelpaddarna såg mkt bättre ut än många tjocka klumpiga gelpaddar som finns, OM man vill/måste ha gelpad.

De kommer finnas på globen i helgen så då kan man gå och klämma! :)

Vad jag förstod var padden rätt stor, stod att man kunde ha en till båda frambenen om man klippte isär den.

den annonsen jag såg, stod det knappt något i tyckte jag :crazy:
Vad bra att de kommer att finnas i Globen; då kan jag kanske tom inhandla dem (om de verkar bra) :bump:

Nä i annonsen lyckades ju jag inte ens hitta någon mailadress. :o

mMilade de nu iaf och fick veta allt det här. En padd (som kan bli två) kostade 128kr. Bra pris! :)

Någon som har hittat paddarna på Globen?? Jag ska ju köpa en padd (eller två), men ja såg inte dem?
*brådis*

jag provade att lägga benpadsgelen under sadeln idag (vid framvalvet, närmast hästen, inte mellan sadeln/vojlocken). Sadeln låg mer stilla :bump: :banana:
Så den får nog ligga där ett tag (har haft en vanlig pad vid framvalvet ett tag eftersom att hon håller på att muskla om sig)

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: WildHorse
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 148
Senast: Lyan
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 666
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar