Ft-Bukes inverkan på Svensk Fälttävlan

mammaBerg

Trådstartare
Hur kan det vara möjligt? Fälttävlan är visserligen en traditionsfylld gren men nog borde väl fälttävlan klara av att anamma vår tids era. "Sociala medier" är ett begrepp inom mitt jobb. Nu måste bereppet få plats även i svensk fälttävlan. :idea:

Det kan inte forsätta gnällas över t.ex Buke. Att vi här, skriver så att klubb X inte vill arrangera. Egentligen ganska spännande att Buke har en sån genomslagskraft. (?!!) :angel:
Vad är det som gör att en klubb väljer att tolka det så? Eller rättare sagt vissa människor ser det så.

Att det ibland skrivs felaktigheter är självklart (annars hade jag inte vågat skriva :o) men att det kommer fram olika åsikter är ju viktigt. Speciellt ser jag det som positivt här på Ft-Buke då det bara är ett fåtal anonyma. Diskussioner etc blir betydligt bättre då.

Ska man inte kunna skriva att x är dyrt eller y var sena med sin resultatsredovisning utan att det då är negativt för sporten?

Nej jag tror inte det. Likväl som jag måste tänka på vad jag säger måste jag också välja hr jag tolkar vad jag hör. :idea:

Vad säger ni andra? Om ni vågar skriva :eek:

Sv: Ft-Bukes inverkan på Svensk Fälttävlan

Ja jisses, undrar om inte ft kan kallas för stenåldersgrenen ibland...pust! Med internet öppnas heeelt andra världar, & plötsligt är det som ft-folket snackar om (& alltid har snackat om) mer publikt - och uppe för diskussion! Jippie säger jag.

Jag tycker det är rent tragiskt att vissa klubbar inte kan ta åt sig kritik, och istället försöka vända det till något positivt. Det är väl ändå vuxna människor vi pratar om (arrangörerna)? Jag funderar på hur dessa människor klarar sig i den riktiga världen, som knappast är en dans på rosor där inget någonsin går emot en...

Våga se Buke som ett diskussionsforum som kan användas! Tänk om vi skulle få in lite folk i beslutsposition här, och fler arrangörer som kan testa nya grejer/frågor/problem på oss här, som faktiskt lever i den lilla ft-bubblan som är vår värld...

I diktaturer fungerar bara styret så länge inte den stora massan kan kommunicera med alla andra. Så fort folk får klart för sig att "alla andra" OCKSÅ tycker likadant som man själv så brukar diktaturer störtas o demokrati införs...:idea:

Att inte få uttrycka sin åsikt om en tävling på buke är ju helt absurt. Hela grejen med ett internetforum är ju att kunna kommunicera med sina likasinnade o höra om det kanske bara var JAG som hade en dålig dag o inte fel på tävlingen....eller också får man vatten på sin kvarn o inser att det VAR fel på tävlingen.

Det borde ju egentligen vara guld värt för arrangörer att gå in här o läsa om de olika åsikterna, dra slutsatsen om vad större delen av deltagarna tänkte, förbättra det som var dåligt o suga åt sig det som var bra!

Att en arrangör reagerar som barn i sandlådan utifrån vad som skrivs på ett internet forum är ju rena löjan. Jag tror inte för en sekund att de väljer att ställa in sina tävlingar pga just det utan det ligger säkert väldigt mycket annat bakom.

Det finns alltid olika åsikter om det som sägs här på Buke men det är väl också alltid positivt att det är någon som bryr sig, har åsikter, synpunkter, vill föra utvecklingen framåt etc.

Vi brinner alla för FT och vill förhoppningsvis göra det så bra som möjligt för sporten och dess utövare. Just nu känns det som att vi är uppdelade i lite olika grupperingar på gott och ont, FT kommittén , Buke folket, Faltavlan.com folket, klubbar, diskrikt och övriga i sporten som inte vill/vågar göra sin röst hörd.

Hur kan vi alla samarbeta, utbyta åsikter etc. för att hantera dagens problem/möjligheter och föra sporten vidare ? Konstruktiv kritik och åsikter kan aldrig vara fel.

Fick ett mail häromdagen från falttavlan.com med ett dokument som försökte sammanfatta läget inom sporten. Tycker att det i stort var en bra analys och ett bra initiativ att föra fram vissa frågor.

Hoppas att ni alla som har synpunkter, åsikter och förslag deltar på fälttävlansmötet i januari och för fram dessa och ser till att vi får en bra debatt och dialog.

Representerar själv distrikt, klubb, arrangör, förälder och tycker att Buke är en av flera kanaler för att tillgodogöra sig konstruktiv information om vad som händer inom FT i Sverige i dag och vilka åsikter man har.

Fortsätt skriva och debattera,

Gott Nytt År tillönskas Er alla. :)

Fick ett mail häromdagen från falttavlan.com med ett dokument som försökte sammanfatta läget inom sporten. Tycker att det i stort var en bra analys och ett bra initiativ att föra fram vissa frågor.
Fast det mailet ser jag inte som om det kommer från "falttavlan.com". Närvarande på träffen var inte riktigt de personerna ;)

Avsändaren var faltavlan.com men det kan vara som du säger, i vilket fall så var det väl etablerade personer inom FT som jag tycker framförde en hel del bra synpunkter och åsikter. Hoppas det tas upp på FT mötet och som jag uppfattade det har FT kommittén också fått det. ;)

Ja vad skall man säga, jag tycker nog att arrangörer som är rädda för att information/kritik sprids via nätet år 2009 har ju helt klart en massa smolk i sin bägare och lever någonstans på stenåldern där man kan komma undan med vad som helst, kanske är det det som är meningen?

En hel del tävlingar får ju bara positiv kritik, varför kan man då inte bara titta på hur de klubbarna arrangerar istället för att snöa in sig på att "alla andra är dumma"

Jag tror först och främst man måste reda ut inställningen till varför man arrangerar en tävling och i vilket syfte för det är inte helt kristallklart.

Jo det stämmer att kommitén fått det, och förväntas ta upp det på mötet. Och nej vi är inget falttavlan.com-gäng, det var så att han som har den adressen helt enkelt skrev ut dokumentet. Tycker dock också att underlaget var ganska bra i stort, och att en hel del bra ideer kom fram. Vi ser fram emot mötet och hoppas att alla är öppna och tänker framåt för sporten

Ja jisses, undrar om inte ft kan kallas för stenåldersgrenen ibland...pust! Med internet öppnas heeelt andra världar, & plötsligt är det som ft-folket snackar om (& alltid har snackat om) mer publikt - och uppe för diskussion! Jippie säger jag.

Jag tycker det är rent tragiskt att vissa klubbar inte kan ta åt sig kritik, och istället försöka vända det till något positivt. Det är väl ändå vuxna människor vi pratar om (arrangörerna)? Jag funderar på hur dessa människor klarar sig i den riktiga världen, som knappast är en dans på rosor där inget någonsin går emot en...

Det för liksom tankarna tillbaka till Stalin, Hitler samt kommunist Kina, är det så fälttävlan skall se ut år 2010 :grin:

Jo det stämmer att kommitén fått det, och förväntas ta upp det på mötet. Och nej vi är inget falttavlan.com-gäng, det var så att han som har den adressen helt enkelt skrev ut dokumentet. Tycker dock också att underlaget var ganska bra i stort, och att en hel del bra ideer kom fram. Vi ser fram emot mötet och hoppas att alla är öppna och tänker framåt för sporten

Ja jag fick oxå det mailet.. 6ggr tom ;)

Tyckte oxå det mesta var bra även om jag är emot 3 ner i hoppningen och att det nog faktiskt finns en och annan mer än William Fox-Pitt som kan rida bra men man kan ju inte få allt här ivärlden :)

Senast ändrad:

Ha ha, nej det får Jonas stå för :p och tror att snacket gick så att ska hoppkvalen bort är det kanske svårt att ändra 3 ner samtidigt... vet inte riktigt, kanske är relevant i lägre klasser med 7 språng, inte lika bra i *-klasserna med nästan dubbelt så många. Men att dagsformen kollas där istället för på kval långt innan var argumentet iaf. Kan tycka bättre än både och som det är nu, som ändå inte eg visar något utan skapar en massa spänningar som vi nämnt innan

Vi brinner alla för FT och vill förhoppningsvis göra det så bra som möjligt för sporten och dess utövare. Just nu känns det som att vi är uppdelade i lite olika grupperingar på gott och ont, FT kommittén , Buke folket, Faltavlan.com folket, klubbar, diskrikt och övriga i sporten som inte vill/vågar göra sin röst hörd.
På gott och ont.. grupperingarna är ju inte statiska och finns bara i en dels tankar.
Buke-folket är ju en konstig blandning. :idea: Gemenskapen här är ju att vi är i ett forum för att diskutera fälttävlan.

Det blir konstigt när vi benämns som en homogen grupp. Vi är hästägare, ryttare, föräldrar, banbyggare och arrangörer. Alla tillhör en klubb.
En del har många roller, andra "bara" en. Åldern spridd, erfarenheten spridd, geografiskt spridda etc.

Just blandningen av folk tycker jag är intressant. Oftast har vi bra diskussioner, olika åsikter förs fram. Idéer byts, tips skrivs.

Att det ibland skrivs ngt som någon tar illa upp för är inte så konstigt. Sanningen är sällan svart eller vit, fast ibland är det felaktigheter. Ibland något som inte borde skrivits.

MEN om vi tittar på andra sporter typ fotboll så har vi mycket att lära :p

Senast ändrad:

Tjaaa, inte jag heller är med i någon klubb:o. Men jag gör vad jag kan för att få sporten att överleva:D.

Tjaaa, inte jag heller är med i någon klubb:o. Men jag gör vad jag kan för att få sporten att överleva:D.

:bow:
förhoppningsvis det vi alla vill.

får kanske förtydliga:
"alla tillhör en klubb" menar jag att alla på något sätt har anknytning till någon klubb. Nåja kanske inte journalisten då :p
Många forum har ju folk som är "internethästfolk" dvs de är inte så aktiva i hästvärlden IRL. :D

"alla tillhör en klubb" menar jag att alla på något sätt har anknytning till någon klubb.

Nej, jag har ingen som helst anknytning till någon klubb. Har tidigare varit aktiv i olika klubbar, men då jag inte trivts har jag tackat för mig. Så nu är jag rotlös minst ett år till. :p

Liknande trådar

I
Fälttävlan Lite tankar om Buke och fälttävlan. Vi hade en icke planerad Buketräff vid dressyrbanan. Vi pratade en del och utbytte hemligheter...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 502
Senast: Fjollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar