Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lejonelle skrev:En till som spelar på Brunte??? Jag trodde jag var ensam om honom...
Nada Kosing ska visst ha några avkommor till, Tji Peng och Victory Never, vad tror du om dem?
Prakas skrev:EDIT: Inlägg nr 200! Vann jag något?
moonlightgarden skrev:Varför ska man skämmas för att man har ett varmblood? Dom blir jhu riktigt bra hästar med rätt hantering om dom har gått på travbannan tidigare. Vet en kannon häst som är varmblod som gått på travet å nummera rolar på hoppbannorna. Visst hon har ett jäkla humör men det är nog stoet i henne snarare än varmblodet i henne.
Det enda felet med varmblod enligt mig är att dom är lite spinkiga för min smak, men det är ju även araber.
Å så har vi alla dessa människor som är ute efter en billig häst å köper då en förre detta travare trots att dom inte har tillräckligt med kunskap för att göra om den till en bra å trevlig ridhäst/allroundhäst.
New Aperitif skrev:jag har ganska nyligen blivit ägare till ett varmblod och enligt mig e travare dom underbaraste raser som jag stött på..å dessutom e de ju skojigare å vinna mkt med en häst som mantränat upp och skolat om aldeles själv en å vinna me en 100000 kr fullblod...
ja men de e ju såna dom e kanske inte världens vackraste men jag har verkligen blivit käääär i min travare...så hon e lika snygg som ett arabiskt fullblod i mina ögon...
Jasså?New Aperitif skrev:vill bara informera att det e lag om chipmärkning efter 2007
juvelen skrev:Kan man inte göra som dom startande fullbloden, är inte dom märkta med nummer på insidan av överläppen?
lindaplutt skrev:haha jag har inte sagt att jag skulle skämmas om jag hade ett varmblod, trvärtom, jag tycker de flesta varmblod e helt underbara Men de finns en andledning att det ganska ofta står "tyvärr är han frysmärkt" i annonserna om trav ridhästarna.
Sen tycker jag personligen att de är ganska fult
QUOTE]
Om man skriver "tyvärr är han frysmärkt" så har man vänt sig till dressyrfjantarna som inte ens skulle kunna ta i en travare med tång.
Själv tycker jag att frysmärkningen är ett kvitto på att man sitter på en vettig häst utan spattiga tendenser.
Klart fulare med tre kronor i häcken som vissa hästar har.
AM