Frysbox till hundgotte

iNHALE

Trådstartare
I februari fyller jag 30 och jag överväger att önska mig en frysbox men jag är osäker på hur stor den här frysboxen behöver vara egentligen. Vi fodrar inte med färskfoder/barf uteslutande men men berikar ofta menyn med rått i olika former och vår vanliga frys i köket räcker inte till både hundarna och oss, speciellt inte om man vill ta hem större slaktdetaljer (sambons släkt jagar mycket). Vi har två hundar och det kommer inte bli fler än dessa två.

Hur stora frysboxar har ni? Vad är lagom? Vill inte skaffa en för stor eftersom det drar en massa extra energi att ha frysboxen halvtom. Samtidigt vill jag inte ha en för liten heller så att man fyller den direkt.

Vi fodrar inte med färskfoder/barf uteslutande men men berikar ofta menyn med rått i olika former och vår vanliga frys i köket räcker inte till både hundarna och oss, speciellt inte om man vill ta hem större slaktdetaljer (sambons släkt jagar mycket). Vi har två hundar och det kommer inte bli fler än dessa två.

Hur stora frysboxar har ni? Vad är lagom? Vill inte skaffa en för stor eftersom det drar en massa extra energi att ha frysboxen halvtom. Samtidigt vill jag inte ha en för liten heller så att man fyller den direkt.
Jag har en likadan som Tuggben visade och jag fodrar mina hundar som du, plus att jag lägger i lite träningsapport-vilt (hela fåglar, skånkar).
Ibland är den för liten, men det beror på att apportviltet tar stor plats och jag kan inte säga nej när jag får av vänner som varit och skjutit av skadefågel på fält t.ex. Men då får dom bo i våran stora frys ett tag bara...

Jag har en på ca 300 l till enbart hundmat men då får mina hundar fodax främst. Har 3 hovawart så de äter ju en del. Egentligen hade jag nog klarat mig med en mindre men brukar förvara lite åt min pappa med för hans frysar brukar bli överfulla med viltkött.

Jag blev så glad när mitt kylskåp pajjade, för det innebar att jag fick ny kyl och frys - och gamla frysen (full höjd) står numera ute i min bod och innehåller massor med fruset hundkäk :) Rymmer upp till 100 kg fruset hundkäk beroende på hur väl jag packar :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 243
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 444
Senast: fejko
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 051
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 390
Senast: calm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben