Frysa/Bränna överben

Harbor

Trådstartare
Veterinären tyckte idag att överbenet ska frysas bort eftersom det är aktivt och gör att hon/hästen haltar lätt.
Har någon gjort detta och vad kan det bli för komplikationer?
Har hört en hemsk story om hur skinnet flåddes av på ett jätteområde och det blev inflammerat. Equiterapeuten berättade detta och tyckte absolut inte vi skulle göra detta. Vem ska man nu lita på?

Sv: Frysa/Bränna överben

För mig hade det varit självklart att lyssna på vet.
Om du inte litar på denna, rådför dig med en annan vet, inte equiterapeuten.
Lycka till:)

Sv: Frysa/Bränna överben

Nu är det då gjort och nu väntar vi på vad som händer. Det ska börja hända om två veckor- blir sårskorpa och sen eventuellt sårigt.... med vår otur blir det väl infekterat. hoppas nu ändå att hästen inte mer besväras av överbenet.

Hej, ja detta är ju över 3 år sen och hästen är såld. Jo, ingreppet gick bra och tillfrisknade snabbt och lätt utan problem. Benet blev bra och överbenet försvann.

Såg att tråden var gammal men vi står i begrepp till att prova detta pga av ett aktivt överben som inte vill ge med sig. Hittade inte så mycket information rörande detta.

Tack för ditt svar! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 421
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
4 570
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama