Frusna kontorsnissefingrar!

Sv: Frusna kontorsnissefingrar!

En fd kollega la upp en bild i går på torgvantar med elslingor som man kopplar till USB :)

Jag googlade fram ett par tidigare. :) Frågan är hur många gånger jag kommer gå iväg med vantarna på och slita ur sladdarna... :D De är dock definitivt något jag ska prova på om inte arbetsterapeuten kommer på nåt smartare! :up:
 
Sv: Frusna kontorsnissefingrar!

Hej!

Vi har ett kallt kontor där jag jobbar (också med att koda :-)).

Jag är en sån frusen person, dessutom. Jag har placerat mig själv vid ett element, den andre frusne personen i gruppen har köpt ett eget element att hålla värmen på :-).

Utöver det jobbar jag i 25 min och tar sen 5 min paus, då jag ofta knatar in till supporten och värmer mig på deras element (de har av någon anledning mycket varmare än vi har) eller kastar boll- fysisk aktivitet är grymt bra för att bli varm.

Är det riktigt kallt har jag halsduk på- det funkar bra. Och allt tankearbete utan fingrar på tangentbordet sker med händer i ärmarna på tröjan :-).

/Lavinia
 
Sv: Frusna kontorsnissefingrar!

Är det riktigt kallt har jag halsduk på- det funkar bra. Och allt tankearbete utan fingrar på tangentbordet sker med händer i ärmarna på tröjan :-).

Ett annat tips är att hålla dem "runt" halsen/nacken (innanför halsduk/polokrage), där brukar det vara rätt varmt och skönt för frusna fingrar. Plus att man då kyler av hjärnan när den börjar gå på högvarv... :idea:

Det inbyggda elementet håller rummet på typ 19-20 grader. Jag inbillar mig att ett extra el-element ger torrare luft? Jag är väldigt statisk på jobbet ändå...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp