fruktansvärt

Sv: fruktansvärt

fy fan vad hemskt .crazy: :(

ännu en anledning till att ha innekatt.

Pratade lite med veterinären om detta i torsdags. Sade att jag skulle aldrig släppa ut mina katter pga risken att bli påkörd, hon sade att det var vanligare att katterna kom in och var skadade av andra människor än bilar.

Nej men usch vad hemskt.Vilka idioter det finns här ute i världen alltså..
Jag hade blivit helt knäckt tror jag och dessutom få ett brev hemskickat.

just precis, att det är någon som beskriver hur den har plågat katten usch

Såååå hemskt!!!
jag skulle inte klarat om det hade hänt min katt, speciellt att de fick ett brev om händelseförloppet! usch usch usch!!!
Men i Sverige får brottslingen knappt något straff om de får tag i honom, högst böter eller samhällstjänst skulle jag säga.

Det stod på aftonbladet (tror det var den tidningen) om en man i USA som hade dödat 18 katter :O på ett brutalt sätt och plågat dem mycket. Han fick 158 års fängelse! (jag har för mig att det var 158, man det kan ha varit lite skillnad, men det var över 150 år!)
Rätt åt honom!!!

jag håller med! sverige har sjukt dåliga straff!!! han förkänar verkligen de straffet!!!!!! ja ska flytta till USA

Googla på Cat the Ripper Så får ni fram mer än ni vill veta.
Snubben lever farligt nu kan jag ju säga iaf.. :devil:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5662017.ab'

Verkar som om någon erkänt det hela. En mycket sjuk människa som borde tvångsvårdas och hållas borta från andra levande varelser.

Jag kan förstå att djurägarna är rasande och förtvivlade. Jag vet inte vad jag skulle gjort ifall liknande drabbat mina djur och jag kom på den som gjort det på bar gärning. Jag hade i allafall blivit riktigt riktigt arg.

Stackars djur.

/KT

japp han har erkännt och jag vet vem de är, har skakat hand med honom. vill spy.
han har en sjukdom så han inte kan känna empati, och önskar att bli serimödare och ser upp till folk som är serimödare.

helt sjukt.

Riktigt vidrig jä..l, djurplågare ska verkligen hållas koll på från tidig ålder. Det är ett riktigt sjukt beteende. Grannar har tydligen misstänkt honom länge.

japp, han har skrivit att han vill börja mörda och våldta vackra tjejer....

KL

Alltså såna där människor borde istället tas bort. Folk som ser upp till seriemördare och vill bli likadan kan nog knappast nånsin fungera i ett samhälle. Usch!

fy 17! det låter som en riktig mardröm! jag skulle bli helt tokig om någon om av våra katter skadades medvetet. sådana personer borde hängas!

Det är ju så fasasfullt att man saknar ord!! :cry::cry::mad:
Hade jag kommit på honom med att tortera min katt (eller säkerligen samma sak om det varit någon annans katt), då hade han ångrat att han föddes! Jag hade försvarat min katt ända in i döden, och hade han då strukit med, bra!

Bra initiativ av den som la ut hans bild, hela namn, personnummer och adress på nätet! Hoppas någon slår ihjäl den jäveln!

Tja för häst så är skaderisken störst när hästen går i hagen. Därför låter flera ryttare inte hästen gå i hagen. ;)

Jag har för länge sedan accepterat att när det gäller ute eller innekatt, då accepterar jag att det finns båda varianterna. Och att båda varianterna har sina fördelar och att den som inte har samma åsikt som mig är ändå en bra kattägare!

Sådana här galningar får tag på djur ändå! Så det skulle inte hjälpa om alla höll sina katter inne! Dessutom så har han plågat ihjäl en hund också, och de är ju inte lösgående som utekatter.
Hade han inte kunnat hitta utekatter till sina vidriga dåd hade han ju bara kontaktat ett katthem, läst på Blocket osv. Brrrr! :crazy:

alla mina är innekatter...men det är fel att göra så mot ett oskyldigt djur

KL

Jag tycker att det är helt förskräckligt och ännu en gång ett bevis på hur illa det kan fungera i den psykiatriska vården. De anhöriga hade ju sökt vård för killen flera gånger, utan att få hjälp. Jag tycker att det är djupt tragiskt inte minst för de drabbade djuren/djurägarna. Men det är också ett förfärligt underbetyg till samhället som inte lyckas fånga upp denna kille trots försök från de anhöriga.

Det är en otrolig tur att killen är anhållen och att han har erkänt, för jag *tror* att om det är sant som det står i Aftonblaskan - att han drömt om att våldta, mörda och stycka vackra kvinnor så är nog denna kille tillräckligt störd för att kunnat ha genomföra det.

Ja nog är det väl så att nästa steg är människor när det gäller sådana här galningar? I allafall så säger ju psykolog efter psykolog det när man kollar på faktaprogram på TV, psykologer uttalar sig i pressen osv.
Nog illa att plåga ihjäl djur, i mina ögon ska han låsas in för gott utan minsta chans att få komma ut, för knappast att det går att bota ett sådant här monster!

Men många tycker ju inte det är så farligt när det "bara" är djur som utsätts för galningar, men alla reagerar ju på om det finns risk för att människor kommer utsättas, och det är väl bara en tidsfråga till det händer om detta monster få gå lös!

Hur kan man bli så sjuk i huvudet?! :crazy:
Felnavlad från början eller vad?
Och hur funkar de rent praktiskt, förstår de hur mycket människor avskyr och föraktar dem?

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 405
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 665
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka