fruktansvärt

M

Mandh

fick en smärre shock när ja läste veckotidingen!! :cry:

http://www.lerumstidning.com/visa_mernyheter.asp?id=10130#

hur f*n kan man göra så!!! om det skulle hänt nån av mina katter skulle jag .. ja jag vet inte vad, inget trevligt om jag fick tag i gärningsmannen...knappt att ja vågar släppa ut mina katter.. även om ja bor långt bort från centrum...

Sv: fruktansvärt

Ja jag undrar oxå hur man kan göra så!
Hade jag fått tag idioten hade jag tryckt ner denna person i en brevlåda...
Tyvärr är inte den sista djurplågare född heller.
Hoppas att denna person får ett rejält straff:mad:

jaa jag är bara så ledsen att djurplågeri inte tas så seriöst.
ja tycker de är riktigt.. åååh ja bara tänker på den stackars katten.
just att gärningsmannen hade skrivit ett brev till kattägaren hur katten hade
reagerat när han dödade den...fy f*n. sånna människor borde låsas in

Ja det är ju vidrigt...tänk om nån gjorde så mot min katt och sen får ett brav hur det har gått till.
Herregud kan inte tänka mig vad jag skulle göra.....mot denna person....

Det är ju för helvete sjukligt !! En frisk människa gör inte så. Usch så arg jag blir! Och (jag vet att det inte är jämförbart men kan inte låta bli) hade det varit människor det handlade om, skulle galningen jagats ner in i det sista, så jag hoppas verkligen att polisen gör nånting. Får en sån här människa fortsätta så antar jag att risken är stor att h*n ger sej på människor också till slut.

Nej tvi, bröd och vatten säger jag bara ! Bröd och vatten!!

precis, kanske svårt för icke djurägare/djurmänniskor att känna sympati för ett djur som med en människa, och det tycker jag är hemskt. djur är oskyldiga, precis som barn, äldre eller vem som helst.
att inte fängsla ett sånt psyko och skylla på "men det var ju bara katter" är hemskt, och jag hoppas att fallet inte blir så. precis som du säger med tillslut kan h*n ge sig på människor oxå. tycker det är så sjukt att känna att man inte vågar släppa ut sina katter :(

Usch ja, jag bor i Malmö och skulle aldrig ens tänka tanken på att våga släppa ut mina katter ens om jag kunde (bor på 4e våningen nu), jag skulle vara dödsorolig! :crazy:

kl
pratade med min kompis som bor i området där det hände & fy tusan för de hon berättade
hennes granne har 3 katter, den ena är försvunnen, den ena kom in med en bryten tass, och sen hittade hon den ena med bryten rygg! (gick att rädda) hon älskar verkligen sina katter, men hon tänker göra sig av med dom ändå så inget värre händer dom. katten med tassen vågar inte gå ut längre..
jag SKÄMS för att vara människa! jag är så j*vla förbannad

Magen verklugen vrids o vänder på mig. Fyfan.

Våra bekanta hade en katt och det var en kattplågare i Sthlm som t.o.m var eftersökt av efterlyst. Katten deras blev i fångatagen fick buken uppskuren, efter några dagar kommer katten hem (efter ägarens konstanta sökning) men tarmarna hängandes ut från buken, de åkte in med katten till vet för avlivning men katten kämpade på som bara den så de valde att operera. Katten blev fullt frisk men så märkte de att katten alltid hade svansen uppe och överst på svanstippen lutade det. De åkte in till vet igen och där konstaterades det att katten har fåt ett smalt rör instickade genom analen upp till svansen. Antagligen missade vet det på röntgenplåten eller så gjordes ingen röntgen innan undersökning, minns inte.

Katten lever, om jag vill mig minnas, fortfarande och älskar människor lika mkt som den gjorde innan.

Djurplågeri får mig att se rött, oavsett om djuret bara lider eller dödas av någon som går ut och underhåller sig på detta sätt.

fy f*n. djurplågare är det VÄRSTA jag vet. det finns ju knappt några staff åt sånna heller. själv tycker jag ett skott i pannan, sånna passar inte in i samhället. men när jag tycker så så blir det väll jag som blir omänsklig! patetiskt

Hoppas att de även kollat fingeravtryck på postlådan och brevet. Gärningsmannen måste ju ha vistats i området och ev haft kattägarens fastighet under uppsikt eftersom katten trycktes ner i rätt postlåda. Kanske har ev grannar lagt märke till att någon rört sig i området.. Så tragiskt för både djur och ägare, hoppas att det kommer in lite tips och att teknisk bevisning går att hitta. I USA tex tar man denna typen av brott på mer allvar då studier har visat att det inte är ovanligt att seriemördare och barnamördare oftast börjat sin bana med att tortera och döda djur.

MEN GUUUUUD stackars katter om något skulle ge sej på min katt så ska den nog vara inslåst vid denna tis, ingen får röra min katt.

Jag undrar hur människor är funtade som kan ge sej på stackars oskyldiga djur???
Jag blir så arg så det går inte att beskriva!!!
Det finns inte straff nog för sådana idioter.
Dom borde inte få gå lösa.

håller med dig.. skulle ja kommit på nån som va elak emot min katt, skulle mina nära å kära få hälsa på mig i fängelset

låter väldigt hemskt när jag läser tråden men kan inte klicka upp länken :(

okey, bara så du vet finns det inga bilder eller något sådant. det handlar om någon som plågar/dödar katter på hemska sätt i min kommun :(

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 405
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 665
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka