Frukost/mellis som är smidigt att skicka med

pajaztar

Trådstartare
Dottern är morgontrött och ogillar frukost. Men om hon inte äter något så blir hon såklart väldigt hungrig i skolan innan lunch och humöret därefter… så jag skulle behöva tips på smidiga frukostar/mellanmål som går att skicka med så att hon kan äta när hon vaknat till.

Mackor äter hon tyvärr oftast bara pålägget på så det känns inte lönt. Bananer går ibland men hon tröttnar fort på det.

Skickar oftast med en flapjack nu men det känns inte så ekonomiskt och är väldigt mycket socker i. Men hon äter dem åtminstone.

Idéer?

Majskakor eller riskakor
Kanelknäcke
Wasa sandwich, alltså de färdiga med pålägg emellan.
Rullade mjuka tunnbröd så kanske hon äter allt på en gång?
Gurk- och morotsstavar

Sånadär små ostar? Babybel heter de väl.

Eller yoghurt i en såndär kopp med müsli/flingor/havregryn uppe på? Alternativt Bärry/Risifrutti/liten förp smaksatt kvarg, fast fyller man i själv kan man ju ta sockerfritt.

Kokta ägg.

Nötter/sötmandlar ev russin.

Drickkvarg (är väl socker eller sötningsmedel i alla iofs, men kanske hellre det än att hon inte äter nånting).

Smoothie.

Liknande trådar

Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 090
Senast: Tilly_85
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 138
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 414
Senast: mrkarisma
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 789
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar