Fronline vet?

F

Flo-Jo

Någon som vet någonting om Frontline medel mot löss och loppor oh fästingar?

Mina kära djur har fått löss i från var vet i katten troligen från någon annan kär hund.
Har provat Frontlaine då jag ringde till en vet som rekomenderade de.
Hämtade ut de på apoteket och läste hur man ska göra osv.sen när jag läste om biverkningar så Stog det enbart om biverkningar som glåda pälsavfall osv.
Men har nu fått höra nu idag från flera håll att Fronline kan medföra nervskador och andra faktorer som inte står skrivet i läkemedels förtäckningen.
Konstigt att det inte står med i så fall.
Tydligen ska de va kännsligt för valhundar,men om man har draghund då?


Någon som prövat Fronline eller vet mer om de?
 
Sv: Fronline vet?

Om du menar det som är på sprayflaska så har jag provat det. Har använt det på min hund två somrar i rad emot fästingar. Inga problem alls.

Man ska vara ute när man sprayar in det i pälsen!
 
Sv: Fronline vet?

Jag har tidigare använt Frontline mot fästingar på min border collie blandning utan problem. Det är ett väldigt vanligt preparat med få biverkningar så länge hunden inte slickar i sig det. Du kan läsa mer om det på fass.se
 
Sv: Fronline vet?

Jag har aldrig haft problem vid användandet av frontline på mina hundar. Men skulle mina hundar visa lösstendens igen så tvättar jag dom hellre med dermocan. Tycker det funkar bättre.
 
Sv: Fronline vet?

Ja nä det är en karta typ där det är tre små¨blåa flaskor man får köpa dem beroende på hundens vikt och så.
Man ska ta ut innehållet i nacken på hunden för att dem inte ska slicka i sig de.

Men vet i katten om det har hjälpt!
Tänkte Shampoonera dem i stället men det stog att man inte borde shampoonera dem fören det har gått 2 dagar efter behandlingen men de verkar ju inte som de funkat!
Hittade några på den ena idag det är så J*VLA äckligt oxå...
Tråkiga är att man vet ju inte vart dom fått de i från ska man behöva fråga alla hund ägare nu!

Verknings tiden var 24 tim oxå, man kan ju inte ha hundarna instängda i badrummet i 24 tim.
 
Sv: Fronline vet?

Frontline brukar funka bra och biverkningar är ovanliga. Passa bara att hunden inte slickar där du lagt medlet de första två timmarna så är det lugnt (enl läkemedelsföretaget). Var noga med att lägga medlet på huden och inte i pälsen, då fungerar det dåligt.
Andra alternativ mot löss är bad i Dermocan, Advatage spot on, Sebacil eller Tiguspray (kan också användas till omgivningen).
Obs att du måste göra rent i hunden miljö också, annars får den tillbaka lössen igen. Dammsug och torka golven och tvätta fäll och andra textilier hunden brukar ligga på i minst 60 grader.
 

Liknande trådar

D
Hästmänniskan moderatorn får ta bort denna trån om det visar sej att den ligger fel, men jag gjorde vad jag kunde för att få den rätt... står inför...
Svar
8
· Visningar
1 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp