B

Bellman1997

Går det att rida sin häst som tävlinghäst fast man går i skolan m.m.. Hur ofta och hur hårt ska en häst ridas ungefär?:(

Sv: Fritiden

Hur gör jag för att få mig mer "snäll" i handen.. finns det några övningar?

Breor kanske lite på vilken gren och nivå som du tävlar i och vad du anser som att rida hårt. Och på konditionen på din häst.
Tävlar du i lokalhoppning L: D, L:C så krävs det kanske inte lika mycket träning som om du tävlar t ex medelsvår.

Varför skulle det inte gå?

Vill man ha sin häst i bra kondition bör man ju rida 5 dagar i veckan åtminstonde..
Sen tar det ju alltid tid att ha häst, även om man bara ska ut o rida lite i skogen..
Hur hårt och hur ofta man saka rida beror på hästens behov och kondition...

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Efwa
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 053
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 060
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar