Friröntgen

M

Mazarati

Vem är det egentligen som bekostar en eventuell friröntgen vid försäljning? Köparen eller säljaren?
någon med erfarenhet??

Sv: Friröntgen

det beror ju på hur man kommer överens, när jag sålt så bekostar jag en vanlig bes. (utan röntgen) vill köparen ha röntgen så får denne bekosta det. har varit på samma sätt när jag köpt.

Sv: Friröntgen

När jag köpt hästar har det varit lite olika. Men som köpare har jag aldrig kunnat kräva att säljaren ska stå för det. Däremot har flera gått med på att betala röntgenbilderna om hästen har defekter på dessa så att köpet inte kan genomföras. Senaste hästen jag röntgade inför ett köp gick inte ägaren med på att betala oavsett den gick igenom eller ej. Detta berodde mkt på att vi redan hade prutat på priset på hästen innan. Vi röntgade och hästen gick ej igenom. För detta fick vi betala ca 4000+. Jag blev såååå glad när nästa häst vi besiktade inför köp redan var röntgad nyligen för det hade inte varit kul o betala för ytterligare en som inte gått igenom!

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
447
Senast: Mearas
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Amk
·
Hästvård Cystor - era erfarenheter Vad hade ni för symptom? Vart satt den/dom, Opererade ni ? Vad för typ av operation gjordes ? Resultat ...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: Bee
·
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 368
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka