Frihetsdressyr i Scandinavium

Sv: Frihetsdressyr i Scandinavium

Ja, hade han hoppat smalhinder på GHS då hade jag (kanske) också blivit impad, men nja, tveksamt för en film.

Eller är det från en uppvisning?

För mig spelar det ingen roll om det är på en uppvisning eller från en film.

Hästen hoppar dock ganska svåra terränghinder på den filmen som disk då och jag vet att även på träning så är det rätt svårt.

har ju sett några av världens bästa ft hästar på träning som brutit ut på rel enkla smalhinder så jo jag blir imponerad

Ta och titta på länkarna!

Och?..
Så kanske polletten trillar ner.

Citat:
Ursprungligen postat av LIA
Men så länge vi gör det vi gör i samklang med våra hästar, tycker jag inte att det är fel.

Bara för att hästar är lösa behöver det inte vara samklang vid träningen. Det kanske det är här, jag vet inte....men jag gillar inte cirkus, och det var detta.

Enkel cirkus.
Vad du gillar eller inte är upp till dig och inget jag är intresserad av. Är det enda orsaken till din negativa inställning till frihetsdressyr?
Varför misstänkliggöra träningsmetoderna?

LIA

För mig spelar det ingen roll om det är på en uppvisning eller från en film.

Om han inte gör det på uppvisning så kan det kanske bero på att även hans häst stannar ibland-eller springer förbi.

(om det nu är så att han inte gör det på uppvisning, inte i gtb iaf)

Senast ändrad:

Så kanske polletten trillar ner.

Vad du gillar eller inte är upp till dig och inget jag är intresserad av. Är det enda orsaken till din negativa inställning till frihetsdressyr?
Varför misstänkliggöra träningsmetoderna?

LIA

Jag beskrev vad jag såg på GHS, vad har det med länken och poletten att göra?:eek:
Vad tyckte du själv om den showen?:confused:

Och sedan var det du som använde dig av ordet samklang, hur vet du att det är det?

Om han inte gör det på uppvisning så kan det kanske bero på att även hans häst stannar ibland-eller springer förbi.

(om det nu är så att han inte gör det på uppvisning, inte i gtb iaf)

Hade han med fuxen?? Jag har bara sett honom på en fux med bläs.

Det vore konstigt om den inte gjorde det, men det gör inte hans insatts mindre imponerande enl mig

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
467
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har gått tre år sedan de sist red i Scandinavium. Nu återvänder laget till Göteborg Horse Show för att tävla i den fartfyllda – men...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 053
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 713
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar