Frihetsdressyr i Scandinavium

Sv: Frihetsdressyr i Scandinavium

Neee varför när jag inte har råd :( Men jättebra att han kommer hit ändå ;p

ser fram emot att se honom. En av de absoult skickligaste i världen enligt mig.
Vad är en kür gemfört med det här?

Jag lipar................ varför har jag inte mer tid till mina hästar.

Attans vad synd (milt sagt) att jag inte kommer vara där*Fäller en tår*

Jag önskar att jag också kunde åka dit. Men tyvärr så har man inte råd alltid.
Tycker han är jättehäftig :bow::bow:

Ursprungligen postat av Heikne
Vad är en kür gemfört med det här?

Allt om du frågar mig.
Detta var ren skit.

Fattar inte att människor blir så exalterade av en man med några spön o en gottepåse.
:rofl:
Kommentarer överflödiga!

LIA

:rofl:
Kommentarer överflödiga!

LIA

:eek:

Hästar som slår följe efter en för att de matas med gotter är inte riktigt min stil.

Dessutom tog han in ett väldigt litet barn det sista som skulle klappa och sitta på hästarna som låg ner, verkligen inte något jag applåderar.

KL

Jag tycker det till viss del är intressant men samtidigt tycker jag faktiskt att det är en del onödigt!

Att lägga sig ner är ju en väldigt undergiven rörelse som jag förstått det och jag anser inte att man ska domdera över hästen i onödan, bara för att man kan.

jag anser inte att man ska domdera över hästen i onödan,
Menar du dominera? För domdera är det väl inte fråga om? Har inte sett föreställningen i Scandinavium, däremot video på nätet.

Mycket av det vi gör med våra hästar är dominerande handlingar där vi eftersträvar undergivenhet. Kan göras på olika sätt!
Görs det på rätt sätt, enligt min uppfattning, så upplever inte hästen det som obehagligt eller "kränkande", möjligen onödigt.
Jämför att låta hästen ligga ner med att klättra upp på ryggen på den. Båda i grunden dominanshandlingar som utförs av rovdjuret människan. ;)

Vad som är onödigt går att diskutera. Sett ur hästens synvinkel torde allt vi hittar på med den vara onödigheter, frånsett utfodring. Sett ur människans är väldigt lite nödvändigt av det vi gör med våra hästar, till skillnad mot förr när dom var "motorer" i lantbruk mm.

Men så länge vi gör det vi gör i samklang med våra hästar, tycker jag inte att det är fel.

LIA

Allt om du frågar mig.
Detta var ren skit.

Fattar inte att människor blir så exalterade av en man med några spön o en gottepåse.

Fast nu är du ändå rätt hård :crazy: Jag vet hur svårt det är att få hästar att bli så raka på så smala hinder.

Jag har sett en hel del av honom där han rider terräng och hoppar rätt svåra hinder helt utan någon hjälp

Jag blir i vart fall imponerad av honom

Tyvärr så hoppade han ingen på Skandinavium.
Var såg du det?

Jag har sett honom hoppa på video sedan tidigare då man tog upp honom på fälttforumet här.

Som sagt det ligger en hel del träning bakom det där för att hoppa smalhinder är inte det lättaste

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
467
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har gått tre år sedan de sist red i Scandinavium. Nu återvänder laget till Göteborg Horse Show för att tävla i den fartfyllda – men...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 053
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 713
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar