Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TINDRA: Du har ju erfarenhet av Warlander. Hur är psyket? Så klart är det individer men vad tycker du han har fått från Friesern respektive P.R.E. Spännande korsning och inte så vanlig
Har "nog" (läs: mitt i köp) köpt mig en Warlander, ett sto 4 år.
Både den här och hans helsyster (som tyvärr togs bort för inte så länge sedan ) har varit väldigt tuffa i psyket. Det är grymt trevliga hästar men de kräver att man är konsekvent och tydlig och det funkar inte att jollra och dadda med dem.
Mycket arbetsvilliga och försöker verkligen göra rätt men har lite humör. Det är väl det jag kan säga om C. Det gäller att vara envisare än en åsna
Första veckan jag red C visste jag ärligt talat inte om jag skulle orka, han stod inte still vid uppsittning var härjig och brötig och hade huvudet överallt (gärna i mitt ansikte/på mig mejandes på ett ytterst oönskvärt sätt) men vi kom förbi det och även om jag inte har samma "pli" på honom än som hans ägare (som haft honom sedan föl) så känner jag att han blivit mycket trevligare och enklare att ha att göra med
Så där såg det ut här om dagen när jag skulle få se honom hoppa utan ryttare... mångsidig (överambitiös) häst
Haha Oj va duktig han är!
Jo hon är också väldigt skarp och inte gjort så mycket i livet ännu, utan fått växa upp i stor flock och vara häst. Hon är uppstallad nu men gick på lösdrift som liten. Kvar hos uppfödaren nu, så köper direkt från dom. Kommer även att stå kvar där med henne, byta till det stallet.
Hur har det gått?