fri amning = feta barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: fri amning = feta barn?

Det är det jag menar, om man får in det naturligt i skolan med lekar m.m så behöver man inte tala så mycket om fetma och en hysteri uppkommer. Gör det naturligt bara....
För ju mer man pratar om en sak, desto mer hysteri blir det och desto fler problem.

Ta exemplet om genus, man och kvinna pratet...
Jag kan känna att ju mer vid talar om det med barn, desto mer utmärks det och blir negativt istället.
Jag menar barn i de yngre åldrarna behandlar inte sina kompisar olika om det är en pojke eller flicka, spelar ingen roll för dom.

Men sedan så pratar vi vuxna om det så barnen hör och då reagerar dom på det och automatiskt delar in könen i fack. Istället för som när de var yngre då könen inte spelade roll, fortsätt så med genuspratet, likaså med fetmapratet, så tror jag att barnen skapar ett bättre samhälle som inte "hakar" upp sig på saker och ting, det är vi vuxna som lyfter fram problemen och talar om dom.

Tala om de saker som inte är problem istället och lyft fram de fördelarna och skapa diskussioner och utveckla det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur sjutton gör man? Jag trodde att det var jobbigt att bli mamma första gången. Allt var nytt, mitt barn hade kolik och skrek och var...
2
Svar
20
· Visningar
3 698
Senast: Jaahl
·
Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 912
Senast: Björk
·
Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp