Freestyle reining smakråd! :)

L

lovegullit

Hej jag ska ganska snart tävla freestyle reining och vill gärna ha lite tips;) Har ganska många idéer Men dom som jag funderar mest på är: häxa/Spöke! Ha någon rolig mask och Någon läskig mäktig musik :) Prinsessa, Låna en "prisses klänning" av lilla syrran och sätta en krona på hjälmen. Sen någon klassisk prisses musik. James bond Väldigt klassiskt men kul! :laugh: eller någon slags clown, fixa någon galen musik och bara rocka järnet, Kanske barbacka! ;) Så Vad tycker nu? Någon annan kul idé? :idea:

Sv: Freestyle reining smakråd! :)

Eller indian! Fixa lite filmjölks färg och måla en ring runt ögat och lite prickar på rumpan kanske ;) Barbacka med någonslags indian kläder :D

Tusan! fler idéer :p Polis, kanske jaga någon och göra lite teater eller gangster!;)

Jaa!! Skit häftigt ju tack för länken!:bow: Och barfota! ;) Men alla filmer på youtube som jag kollat på rider dom mer stångbett och 2- hands fattning. :crazy: Får man göra det i Sverige också eller är det bara utomlands? :)

Var oxå funderat på detta! Väntar nyfiket på svar :)

Känns som det som står ovan som förslag har gjorts rätt mycket men jag kanske har fel...
Gillade barbackaförslaget dock !! Du får rida som ronja rövardotter ;) =)

Kan du inte klä ut dig till ett parti nu i valtider :idea: Rödklädd, fjällrävenryggsäck, med en röd fana och högt spelad prog i bakgrunden!! Om man nu gillar vänstern ;)

kanske en helknäpp idé men du hade ju stått ut iaf :bump::rofl:

Senast ändrad:

Hade jag ridit Freestyle Reining nu så hade jag lätt klätt ut mig till jägare såhär i bockjakts-tider.

Kamo-fläckar på hästen, lite grankvistar i man och svans, grönklädd ryttare med stövlar, varselkeps och bössa! Kanske tilloch med sån ryggstäck med inbyggd stol på ryggen:)

Haha! Kanske lite farligt att visa sina politiska åsikter, man vet ju aldrig vad det sitter för folk på läktaren/framridningsbanan ;)

Jag ska också rida freestyle snart, har bara gjort det en gång innan, och försöker febrilt komma på nåt kul!

Hej tack för svaren!:D Just nu är jag mest sugen på indian, barbacka och BARFOTA!! :) klä in hjälmen i fjädrar, fixa några svarta flätor eller en svart peruk ock kanske någon av Pocahontas låtarna:laugh:

Haha! Kanske lite farligt att visa sina politiska åsikter, man vet ju aldrig vad det sitter för folk på läktaren/framridningsbanan ;)

Jag ska också rida freestyle snart, har bara gjort det en gång innan, och försöker febrilt komma på nåt kul!

Hehe det är ju sant;) Vilken tävling?:)

Jaa!! Skit häftigt ju tack för länken!:bow: Och barfota! ;) Men alla filmer på youtube som jag kollat på rider dom mer stångbett och 2- hands fattning. :crazy: Får man göra det i Sverige också eller är det bara utomlands? :)
Kollade tråden lite snabbt. Går de efter wras regelbok får du inte rida på två händer på stång.
Tänk på att ditt reiningmönster stämmer bra överens med musiken.... det är viktigare än att du är utklädd;)

Har nu bestämt mig för indian:D undrar nu bara om en vanlig ridhjälm utan skärm är tillåtet att rida med? tänkte om man kunde såga av skärmen och sedan klä in hjälmen i natur mönstrat tyg, fjädrar och fixa lite :P Undrar även om någon vet något bra sett att fixa fjädrar?

Fjädrar brukar finnas på tex Panduro eller leksaksaffär eller liknande.
Visserligen inge naturfärgade utan färgglada varianter :)

Ang hjälmen så finns de tju hjälmar utan skärm så det borde man ju få men verkar ju lite drastiskt att förstöra en hjälm bara för sakens skull.....kan du inte klä in den utan att ta bort skärmen ?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka