Freestyle med vovven!

M

Mena3

Jag har tänkt att börja träna min kommande hund i freestyle:)

Men jag skulle vilja veta lite mera om vad man kan göra för typ av övningar och hur man lär hunden de konsterna? Jättetacksam för svar!:laugh:

Sv: Freestyle med vovven!

Kul! Det är en jätterolig gren =)

Det finns massvis med inspiration på youtube. PMar en länk med massa tricktips till dig också. Hur man lär in beror ju på vad det är för trick, men klicker är väldigt användbart och dela upp varje trick i mindre delar till en början.

Lycka till.

Kul! Det är en jätterolig gren =)

Det finns massvis med inspiration på youtube. PMar en länk med massa tricktips till dig också. Hur man lär in beror ju på vad det är för trick, men klicker är väldigt användbart och dela upp varje trick i mindre delar till en början.

Lycka till.

Skulle du kunna skicka länken till mig med?:D Vill också träna min vovvie i det :bump:

Bra sidor på nätet tycker jag är:
denna och denna.

Det tillhör sidorna av de två tjejer som var med och fick fart på freestyle i Sverige.
Internet är fullt av freestylelänkar, bara att söka.

Sedan kan jag verkligen rekommendera att gå en nybörjarkurs, det blir nämligen ännu roligare om man får lite hjälp i början och får se framsteg fort, samt får träffa andra hundmänniskor med samma intresse i staden där man bor! Oslagbart. Att gå kurser, alla sorter, med sin hund ger verkligen en helt ny dimension åt livet som hundägare.

det enda jag vet om freestyle är att många använder klickerteknik.. Så lär hunden klicker innan du börjar med själva freestyleträningen. Fast det visste du nog redan :P

Hoppas det är okej att jag väcker den här tråden igen.
Jag har blivit riktigt peppad på att börja tävla freestyle med min hund till nästa sommar och behöver lite hjälp med att välja låt.

Vi provade på en freesyle workshop i höstas och tyckte det var jättekul. I och för sig dröjde det inte mer än två timmar mellan introduktion till examination då vi skulle dansa till Rybaks "Fairytale" och det såg nog inte så snyggt ut, men jag garvade och hunden gjorde glädjeskutt.

Hunden är hög, lång och älskar att snurra. Vi efterlyser en lite lugnare låt där inte hela numret går åt skogen för att han står och funderar en stund/snurrar några varv. Hade älskat att kunna köra något till låten "greyhound" eftersom det är en vinthund det gäller, men den går på tok för snabbt (tvärr...).

Bilder på dinosaurien:

564690_3484968082916_920120612_n.jpg

IMG_0452red.jpg

Någon här som har lite filmer att dela med sig av? :D

Jag kan verkligen rekommendera båda de tjejerna! Hade turen att få vara på träningsläger två år i rad med bland annat de två som ledare, precis innan deras karriär tagit fart. De fick verkligen upp mitt intresse för freestyle som jag då tränade med min gamla hund.

Youtube är verkligen bra för tips och inspiration!

Tycker det är jättesvårt att rekommendera låtar till andra. Det måste vara en låt du inte blir galen av att höra ofta ;)
Min lagotto tycker tex om 60-tals musik, så jag brukar gå igenom pappas skivor med gamla grupper när jag letar nu låt.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka