Fredericks Nullabor död

B

Buckley

:( Någon som vet vad som hände?

På ridsports hemsida står det
"the horse Nullabor, ridden by Clayton Fredericks, unfortunately died due to a fall on the flat".

Förstår jag det rätt att den inte föll på hinder utan mellan :confused:
Väldigt hemskt och tråkigt iaf...

Sv: Fredericks Nullabor död

Den gick omkull, halkade antagligen, i en sväng och föll så illa att den bröt nacken. Otroligt tragiskt, och en olycka som kunde hänt precis var och när som helst. :cry:

Det ligger verligen ett stort svart moln över FT-världen just nu.

Usch, att den skulle lyckas trilla så oturligt...
Hemskt oavsett vilken häst, men extra tråkigt att det ska hända en så fin häst. Måste kännas hemskt för Fredericks, tänk att behöva åka hem med en tom plats i lastbilen :(

Skönt att ryttaren klarade sig iaf

Det är så fruktansvärt hemskt :(

Fina Nullabor!

Det måste ju vara höjden av otur

Enligt Clayton gick hästen ovanligt tungt efter det föregående hindret. Man tror att hästen fick en hjärtattack eller aneurysm. Den bröt antagligen nacken på grund av fallet. Postmortem är på gång och svar ska snart meddelas enligt källorna.

Såg fallet i Web Tv, han snubblade i en sväng sen låg han bara kvar.
Det såg helt ofarligt ut först, tror även att Clayton tyckte det för han reste sig lugnt men när hästen låg kvar sprang han fram, sen fick man inte se mer.

Fy vad jag tycker synd om honom, vet precis hur hemskt det är att åka hem med tom trailer efter en fälttävlan.

Även David o Connors Tigger Too har ju dött läste jag, förra helgen i en CCI*** riden av en 17 årig tjej.

Liknande trådar

Träning Satt och funderade på det här med belastning, framför allt för unga hästar. Det verkar finnas 1000 olika ideer och tankar om vad som är...
Svar
8
· Visningar
1 882
Senast: flashlight
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 984
Senast: fio
·
G
Ekonomi & Juridik Jag har blivit offer för ett försök till internetbedrägeri! Därför vill jag varna andra om detta och publicera mail som jag fått av...
Svar
7
· Visningar
3 544
Senast: terese
·
Z
Hoppning Så, ni som kan allt det här med stam och sådant. Ni kan väll ta en titt på min hästs stam och ge några komentarer? ;) Vi börjar med...
2
Svar
20
· Visningar
2 242
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30