fransk bulldog?

Mammadutt

Trådstartare
någon här som har en fralla?
Jag funderar på att utöka med ännu en vovve och har läst om frallor dom verkar trevliga. Tipsa gärna om uppfödare eller bra hemsidor om ni vet av några, tycker det verkar vara få frallor i sverige.

Jo, vi har 3 st grisar här hemma :) Vi har uppfödning så det stannar ju en valp lite då och då..

Du har rätt i att det inte finns så många Frallor i Sverige, i snitt reggas det runt 90 st valpar per år och det finns mycket fler valpköpare än så.

Många uppfödare har säkert kösystem men vi skriver upp alla som är intresserade och väljer sen vilka valpköpare som passar oss och våra hundar bäst :)

Vår hemsida finns under min profil.

nämen aha :idea:
Jag antar det är svårt att få tag i en sån, fick själv leta ett år för att få tag i en vavva-valp.

Vad tar ni för hanvalpar? Hörde att dom ligger i 13.000-kronorsklassen på några kennlar i alla fall :)

Tror du en fralla skulle trivas ihop med en galen chihuahua och en rally-dvärgpudel? :cool:

Vad är det för kön på dina nuvarande vovvar? :) Frallorna är ganska så revirkänsliga och brukar oftast inte gå ihop bra med hanar. Men om det inte finns några tikar inblandade och den andra hanen är åtminste något år äldre så brukar det funka!

Frallorna är totalt galna oftast så jag tvivlar inte en sekund på att den skulle trivas med en rallypudel :D Dom springer som greyhounds (I deras huvuden åtminstone ;)) ute och leker gärna med andra.. Men dom leker väldigt speciellt, så det är inte alla andra hundar som vill vara med på noterna :p

Valparna (Oavsett kön brukar det vara) ligger mellan 12-16.000 kr numera. Det är en svåruppfödd ras och det föds inte så många, så priset kommer nog inte att sjunka heller. Dom kostade 8.500 kr för 6 år sedan..

Svårheten att få tag i beror mest på uppfödaren :) Är det någon man fastnar för direkt så skulle åtminstone vi låta den köpa direkt då. Men sen har dom flesta bara 1-2 kullar om året, så där kan man ju få vänta trots att man redan är garanterad en valp..

Vi hoppas på att en fodertik ska börja löpa nu i vår, men det verkar som om hon är en sådan som löper 1 gång om året bara. Så det ser ut att bara bli en kull förr oss i år.. Både skönt och tråkigt! Dom är ju så söööta som småttingar :love: Ska bli kul att se hur min jätte kommer att reagera på dom små sen :D

hehe dom låter verkligen speciella de små rally-frallorna :)

Japp bara två hannar har jag en 3-åring och en 2-åring :)

Hur är det i deras flock, bara dom två? Bra rangordning? Säger dom åt vid mat osv?

Är det så att det kan bli lite tjafs vid mat och så, då är Frallorna ganska duktiga på att bli kaxiga. Frallorna brukar också ALLTID vara den som bestämmer, oavsett andra raser i flocken..

Men det borde nog gå bra :)

chihuahuan tror han bestämmer men pudeln gör det i själva verket hahaha... nädå.... dom går bra ihop förrutom om man har ett grisöra framme då bråkar dom och är onda på varann :angel:

Min GD uppfödare föder upp frallor också.
Och jag vill lova att det är Myran (frallan) som styr HELA gården... Det är ingen som trycker ner henne inte! Roligt att se.

Christin

Hon sa till mig att hon börjat leta efter en ny Fralla nu.. Myran börjar ju bli till åren..

Hon har inte haft GD så ofta nu på sistone va?

Det stämmer!
Och ändå styr hon...
Det är en valp beställd, tillverkad och utkommen!!!
Den kom från Kristianstads trakten. Jag är inte så insatt.
Den bör vara klar för att komma hem snart tycker jag.

Ang GD så hade hon två kullar förra året.

Jag hade glömt att logga ur från Aliide's konto :o Jag är hemma hos henne i Västerås, och båda sitter ju på Buke jämt så det blir lite fel ibland..

hehe jag har satt mig i "kö" eller visat mitt intresse på några ställen... vad jag menar är att jag vill... NUUUUU jag hatar väntan.... :(

Aha, okey!

Här har du en liten bild..
tiger.jpg

Tiger 5 mån gammal! :)

Ja, lilla Tigern är faktiskt söt :)

Nu ska vi strax få hem valpköpare så jag ska rasta min lilla valp så hon blir lite trött innan :p

Sv: Re: fransk bulldog?

Det stämmer!
Och ändå styr hon...
Det är en valp beställd, tillverkad och utkommen!!!
Den kom från Kristianstads trakten. Jag är inte så insatt.
Den bör vara klar för att komma hem snart tycker jag.

Ang GD så hade hon två kullar förra året.

Jajamensan den kom fån oss Hardedoggs klanen ;) Fast det var ju någa år sen nu :D

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 924
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka