Frankrike har vunnit Badminton!

Sv: Frankrike har vunnit Badminton!

vad roligt för dom;) (och jag läste inte länkenxD)

Härlig häst han har Nicolas Touzaint.. har kollat på webb tv under hela helgen:D Hejade på pippa Funell men hon ramla ju av:S

Och jag har bilderna! Fast jag har haft fullt upp sen jag kom hem så de är inte klara än.

Vi gick runt hela banan och fotade alla hinder. Min kompis spanade ut fransosen redan på framhoppningen och sa att den var finast av alla.

Jag var där för 4'e gången och detta är det största man kan se.
Så här ser seriösa hinderdomare ut med Bowler-hatt och allt.

Hinderdomarna på Badminton har sina 'egna' hinder som gått i arv i flera generationer.
Engelsmännen kan detta med traditioner minsann.

Kanske kunde vara något för att få upp statusen på hinderdomare i Sverige :D

Det är väl bara att hålla i sig, blunda och smacka rejält innan man hoppar
Vicarage Ditch eller denna feta oxern. :crazy:

Helt underbara hinder :love: sådana foton gör ju att man blir riktigt sugen på att tävla igen :laugh:

Oj! Hur gick det med den mörkbrune på Vicorage ditch?

för övrigt...jätteroligt med så fina bilder därifrån!:love:

Tack ! :o

Jo, hästen kravlade sig över och slapp hamna i diket
och Dan Jocelyn (tror jag) med Silence kom till slut på 24'e plats.

Det är rätt.
Silence, fullblod, 1990 e. Silent Hunter u. Mums the Word-Umteen, han var 8:a 1999. Dan Jocelyn är från New Zealand.
Han kom på 24 plats i år. 70.6 Dressyr, 10.4 Tidsfel terräng, 12 Hoppning; Totalt 93 poäng.

Jag tycker det är helt otroligt att två Bukare sprang på varann i myllret! Mina bilder är i stort sett klara, fick avbryta eftersom jag skulle på plåtning här hemma i helgen.

Hade iaf på Pippa på hinder nr 2 upptäckte jag.

Fina bilder!
blev bara lite fundersam, på fuxen som hoppar bortåt på "the lancer village", ser det ut som om hästen har helt runda skor fram? Är det bara bootsen som luras eller vad handlar det om? Hela sulan är ju.. gul?

Han har antagligen Egg-bar shoes, används på hästar med bl a strålbenshälta.

Och sulan är antaglien en plastsula man har lagt mellan hoven och skon för att ge lite stötdämpning eller om den är väldigt ömfotad.
Också vanligt om hästen har haft problem med olika sorters hältor för att hjälpa lite

Jättefina bilder, vad duktig du är!

Herregud vad det suger i magen när man ser bilderna, nästan så pass at tjag får hålla i mig för att inte springa ut och börja hoppa själv :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev Nya Zeelands Caroline Powell med Greenacres Special Cavalier som vann Badminton Horse Trials under den gångna helgen. Ryttaren...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ingen ryttare har vunnit så många femstjärniga fälttävlan som William Fox-Pitt. Han hade slagläge även i årets upplaga av Badminton...
Svar
0
· Visningar
200
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter De anrika tävlingarna Badminton Horse Trials, som grundades redan 1949, samlar varje år tusentals åskådare som ger sig ut för att titta...
Svar
0
· Visningar
270
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Om det inte vore för coronapandemin så skulle anrika Badminton Horse Trials pågå i Storbritannien just nu - en av världens få...
Svar
0
· Visningar
351
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?