Från ute-kanin till inne-kanin

jerseyko

Trådstartare
Flyttar nu i slutet på oktober till ett eget hus. Min kanin har bott ute hela sitt liv (han blir 6 år i maj) och då undrar jag bara hur lätt kaniner har för att ställa om sig om de nu är så att jag vill ta med honom så han får bo i köket? Nu bor han i lekstugan som har fönster och står en bit ovanför marken så de e ju alltid varmare där inne än de e ute.

Klarar han av en omställning i slutet på oktober eller är det bättre och ta det i vår? Jag älskar ju honom å vill ju va med honom in i det sista!

Sv: Från ute-kanin till inne-kanin

Om det som kallast är 10 + och över i stugan kan du ta in honom, annars är det för sent för då har han redan vinterpäls.

Har faktiskt ingen aning om hur vartm han har det, det blir ju bra kallt på natten å jag vet ju inte om han sover "ute" eller inne i sitt isolerade lilla "hus" och där blir det aldrig minusgrader.

Helst ska man ställa om dem på sommaren då det är svalare/lika varmt som utomhus. Mina kaniner bor utomhus men ibland tar jag in dem och kelar med dem ex, kvällarna då jag inte ser nåt utomhus... men iaf, De blir jättevarma och om du tar in den nu så kan den mycket väl bli förkyld och få värmeslag... Men kolla med en veterinär eller liknande, de vet nog bäst =)

Jo de vet jag, min bebis brukar oxå få komma in men han blir varm väldigt fort!

Men som någon annan skrev så vet jag ju inte hur varmt han har det i sin lekstuga, men om han inte fått vinterpäls ännu kan du ju vänja honom långsamt...

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 961
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 188
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 280
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 349
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar