Från triangelmärkt till triumferande: Två hästars nya kapitel

Fast det är väl inte de lyckliga sluten som är problemet? Att enskilda ägare hittar fantastiska nya ägare som vet vad de tar sig an är ju en periferihändelse kan jag tycka.
Jag har själv gett bort en triangelmärkt häst som var till glädje i många år där jag visste precis var den hamnade. Hästen var tämligen ung också (15 år) så till det de hade den passade det perfekt.

Det är ju det generella vi pratar om. De stora antalen hästar som ges bort, är dåliga i benen osv där man överlåter "det sista hemmet" till någon annan där man själv inte kan ge det. Gärna med krav man själv inte kan uppfylla angående just det.

Sedan kan jag ju undra om det verkligen är 26-29-åringar insändaren skriver om? De tävlar man väl inte hoppning, dressyr och har på uppvisningar i flera år?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 491
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har kämpat med hälta hos Fröken i nästan ett halvår. Igår fanns det inte längre något att göra. Hon är hur fräsch och fin i kroppen som...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: Elo
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 683
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025

Hästrelaterat