Från parsele till enbet?

_L_

Trådstartare
Hej!

Kan någon förklara lite utförligt vilka skillnader det är mellan en parsele och enbetssele?
Lokselarna ser ju lika ut med det gör inte bröstselarna.
Kan man göra om en parsele till en enbetsele?
Hur gör man då?
Equilex parsele

Mvh Lisa

Sv: Från parsele till enbet?

Som jag har förstått det så är det däckeln det skiljer på hos maratonselarna.
Jag fick rådet att köpa en däckel för enbet till parselen, för resten av selen fungerade tydligen likadant och ja däcklarna såg olika ut på bilderna så det stämde nog (hoppas jag :D )
Enbets däckeln är ju till för att kunna "hänga upp " skacklarna någonstans.

Hej!

Ingen som har nån bra bild på en silettdäckel, giggdäckel eller vad den nu kan heta! Altså en bild på en däckel till en parsele och en bild på en däckel till enbetsele, på bröstselar där man lite detaljerat kan se skillnaderna!
:bow:

Mvh Lisa

Hej Lisa!
Visst kan jag fixa fram bilder av de däcklar som du vill ha bilder på. Skillnaden mellan en en-bets och en par-däckel är att du inte har någon möjlighet att fästa skacklarna på parselen. Dessutom går den yttre gjorden genom däckeln och sitter inte fastsydd utan är rörlig på en en-betsdäckel. Detta för att ta upp stötarna och utjämna vid körning på ojämt underlag.
maila mej kan jag skicka bilder
Gunilla

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 676
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka