Från hoppning till fälttävlan?

S

Sweetan_

Funderar på att gå över från banhoppning till fälttävlan? Men jag är inte säker! Ska jag eller ska jag inte??

Sv: Från hoppning till fälttävlan?

klart du ska! Fälttävlan e dubbelt så roligare..;)

varför inte rida båda? ;)

men fälttävlan är ju roligast, och så kan man ju hoppa på vintern när det inte är ft-säsong

Jag brukar svara när folk frågar vad jag rider mest att jag rider fälttävlan men att det innebär att jag tränar mest dressyr och tävlar mest banhoppning så det ena utesluter ju inte det andra, särskilt inte innan man kommit över enstjärnig nivå.

Jag tycker du ska prova fälttävlan :banana:
Har varit i samma sits som du. Funderade länge. Sen tog jag fälttävlanskortet med en gång och sen var det start.
Bland det roligaste jag gjort. Tror hästarna säger detsamma...

Mitt råd är alltså: Prova en gång så får du se!!!

Sweetan_ skrev:
Okej tack! Det ska jag :D :)

hej! (lånar tråd )
jag funderar också på att börja med fälttävlan. nu tävlar jag banhoppning med min häst och det går superbra!!! :D
..Nu till problemet...jag är orolig är att det är "slut" med banhoppningen när vi börjar med fättävlan, för fälttävlanshästar hoppar på ett helt annat sätt, eller???! Hästen är 7 år, ska vi fortsätta med banhoppning ett tag till och börja med fälttävlan senare??:confused:

tacksam för svar!:bump:

Tycker ni ska pröva att fältt.. Både hästarna och ryttarna brukar tycka det är roligare:) Och tycker ni inte om de så kan ni gå tillbaka till banhoppning.. lycka till=)

magenta skrev:
hej! (lånar tråd )
jag funderar också på att börja med fälttävlan. nu tävlar jag banhoppning med min häst och det går superbra!!! :D
..Nu till problemet...jag är orolig är att det är "slut" med banhoppningen när vi börjar med fättävlan, för fälttävlanshästar hoppar på ett helt annat sätt, eller???! Hästen är 7 år, ska vi fortsätta med banhoppning ett tag till och börja med fälttävlan senare??:confused:

tacksam för svar!:bump:

Varför inte tävla både i fälttävlan och banhoppning???
Fungerar alldeldes utmärkt för mig iallafall

nu har jag bestämt mig - nu ska vi börja med fälttävlan, kan knappt vänta!!!

då är vi 2 :D (eller3?)
jag har också bestämt mig att börja med fälttävlan på min välhoppande dressyrhäst, efter ft-lägret i sommar bär det iväg! :D

kachic skrev:
då är vi 2 :D (eller3?)
jag har också bestämt mig att börja med fälttävlan på min välhoppande dressyrhäst, efter ft-lägret i sommar bär det iväg! :D
åååh! va kul med fälttävlansläger. det vill jag också men min häst har sommarlov då :P
var är fälttävlanslägret du ska på ?

Jag rider båda, eftersom attd te inte alltid finns så mycket fälttävlingar som jag har haft möjlighet att åka på så tävlar jag hoppning och även ibland dressyr för att slipa programmridningen till fälttävlana :)

*KL* Håller med de andra! Personligen är jag helt och hållet nerkärad i fälttävlan :love: , men rider även en del banhoppning o dressyr.. Så det ena utesluter ju som sagt inte det andra :)

Nej ärligt talat hur många av oss är på den nivån att vi måste välja..............rid det som är kul, det är ju därför vi har häst eller?:banana:

Det fungerar att kombinera det mesta:

FT+distans
Hoppning+western
Voltige+trav:crazy:

Ja ja ni fattar.............

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen avgörs vilka som tar hand om medaljerna på unghäst-VM i fälttävlan. Efter en felfri banhoppning fixade Anna Freskgård och...
Svar
2
· Visningar
175
Senast: nullo-modo
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hoppningens världscupsäsong fortsätter med den andra deltävlingen i Helsingfors – och det ska ridas femstjärnig fälttävlan i Frankrike...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka